• mer grubbel

    Jag har blivit helt uppslukad av familjelivet!

    Ja, jag har en snart två-åring som är världens coolaste unge, även om han går oss på nerverna ibland. I magen har jag en bebis.


    Vet inte vad det är med mig, men jag har börjat tycka att folk utan barn är trista samtidigt som jag fattar att de tycker att jag blivit tråkig. Allt jag vill göra är att baka bullar och koka soppor och pyssla med massa ungar i ett stort kök och alla ska spilla på golvet och äta degen och ingen ska bli sur. Jag vill ha minst fem barn känns det som. Jag vill gå ut med alla i regnet och plaska i vattenpölar. Jag vill bara prata med andra föräldrar och jag älskar alla som fått barn, tänk att vi är i samma klubb!

    Visst låter det underbart..? I verkligheten har jag foglossning och är skittrött och orkar knappt läsa böcker för min son och bävar mig över hur jag ska orka med två barn.
    Vet inte vad jag vill med tråden riktigt, kanske andras tankar om "det perfekta familjelivet".

  • Svar på tråden Jag har blivit helt uppslukad av familjelivet!
  • Pocahontas

    De barnlösa ser "bajsblöjor och mat överallt och kan inte gå ut", du ser "meningen med allt". Dessutom går det inte att förklara det, det måste upplevas. Dröm på om bullbak i pippi långstrumps kök, men få utlopp för dina vuxna (ej föräldra-) sidor ibland också så ska du se att allt går ihop utan att du blir tokig :)

  • alla signaturer upptagna

    Du får det att låta så mysigt=) Så vill jag med ha det=)

  • Roxx

    Hur går det för dig?

    Mysigt familjeliv är inget fel, men man behöver egen tid för att orka med... Tex träffa kompisar själv, träna och bara ta det lungt ett tag (när barnen gått och lagt sig). man behöver vara ett "jag" också annars tycker man nog det blir lite tråkigt i längden att var förälder! Glad

  • mer grubbel
    Roxx skrev 2011-04-03 11:50:20 följande:
    Hur går det för dig?

    Mysigt familjeliv är inget fel, men man behöver egen tid för att orka med... Tex träffa kompisar själv, träna och bara ta det lungt ett tag (när barnen gått och lagt sig). man behöver vara ett "jag" också annars tycker man nog det blir lite tråkigt i längden att var förälder! Glad
    Hahaha! Jaa du, jag inser att jag skrev den här trådstarten i något sorts kortvarigt lyckorus under graviditeten Nu har jag mina två barn och visst får man spilla mat på golvet och äta kaksmet, men jag håller ibland på att gå under av trötthet och tristess.

    Jag håller helt med dig!
  • Friedegard

    Hur överlever man första året med två barn? Är det mkt värre än med första barnet? Det hade varit kul att höra lite erfarenheter och tips. Jag är i samma situation som du varför ett år sen.

    I oktober kommer barn nr 2 och storebror är 22 månader då. Undrar så hur det blir med två små barn. Vad tyckte du? 

  • mer grubbel
    Friedegard skrev 2011-05-18 09:08:58 följande:
    Hur överlever man första året med två barn? Är det mkt värre än med första barnet? Det hade varit kul att höra lite erfarenheter och tips. Jag är i samma situation som du varför ett år sen.

    I oktober kommer barn nr 2 och storebror är 22 månader då. Undrar så hur det blir med två små barn. Vad tyckte du? 
    Det är jättekul med två små barn! Visst, när det kör ihop sig och blir stressigt och jobbigt så blir det rejält mycket tuffare med två barn, men tiden emellan det jobbiga är jättefin. Lillan är så intresserad av storebror och han är mån om henne och verkar stolt över henne. Lite tjuvnyp ibland såklart, men än så länge går det otroligt bra.

    Mina barn har lärt mig att leva i nuet, med två kan jag inte befinna mig någon annanstans  i tanken, jag måste vara hos dem hela tiden och det är underbart! Jag har haft svårt för det tidigare.

    Grattis till tvåan!  
  • Friedegard

    Tack, men jag kan ju ärligt säga att jag inte ser fram emot nätterna när nr 2 kommer, framför allt inte innan amningen kommer igång Glad.

Svar på tråden Jag har blivit helt uppslukad av familjelivet!