• mli01

    behöver jag vara orolig??

    det är mitt första barn.. jag har BF den 1/1 -11 men jag känner inte barnet än, läser om alla som känner men jag gör inte de..
    är det nått fel?? går in i vecka 20 i morgon.. börjar bli orolig...

    nån som har lika??

  • Svar på tråden behöver jag vara orolig??
  • eec82

    första graviditeten kände jag supertidigt andra mycket senare. Har nu moderkakan i framvägg å då känns de mycket senare. Tror jag började känna v 21-22 denna gång å v 15 kände sambon på första, men då var moderkakan i bakvägg. Tycker inte alls du ska oroa dig. Inget ovanligt alls.

  • mli01

    okej för på UL sa hon att min moderkaka var i bakvägg, och då ska man ju känna bättre säger dem..
    och på UL var de ett livligt barn så jag tycker att man borde känna barnet, för på bilden kunde inte barnet ligga sill rörde sig hela tiden...

  • Michaeala

    Jag känner inget heller o min unge beräknas fara ut 5-8 januari enl BM =(

  • Natali84

    Hej du behöver nog inte oroa dig, har du hört hjärtat på barnet?
    prova ligg på rygg , tex innan du ska sova med handen på magen.
    Ibland kan det hjälpa med att drika kallt vatten innan så vaknar barnet om de sover.
    Ibland kan barnet ligga med fötterna mot ryggen och då är de svårt att känna barnet eller om moderkakan är i vägen.

    min 1a grav kännde jag i vec 17
    2a vecka 19. men lite. När jag gick till ul me barn 2 blev jag förvånad. han röde sig jätte mycket men ja kände typ nästan inget av de sparkarna som jag såg...

  • lullelulle

    Oroa dig inte...som du själv sa så såg du ju på UL att bäbisen var livlig men ändå kände du inget...Ingen fara. Jag kände inte förrän i v. 23 tror jag det var, mitt första. Var också orolig men nu sparkar den för fulla muggar, i v.39 nu :)
    Så jag tycker inte att du ska oroa dig om du mår bra i övrigt! Prata annars med en bm som kan lugna dig!

Svar på tråden behöver jag vara orolig??