• Anonym

    "lata" ungdomar

    Hej.

    Jag har fått intrycket att ni har en mycket tråkig syn på ungdomar. Tänker bla på när Björklund talar om att arbetsgivare inte vill anställa ungdomar som man inte vet om de kommer ur sängen på morgonen osv. Vad baserar han detta på? Varför skulle ungdomar vara mer benägna att försova sig samt ha en sämre arbetsmoral?

    Jag hoppas verkligen att ni tänker över er inställning till ungdomar. Annars känner jag mig tvingad att lägga min röst på något annat parti då jag inte kan stödja ett parti som dömer ut grupper i samhället på det sättet. 

  • Svar på tråden "lata" ungdomar
  • Folkpartiet

    Det måste ha blivit något missförstånd. Vi har en positiv syn på unga människor och betonar hur viktigt det är med jobb för unga. Det är ett problem att Sverige har så hög ungdomsarbetslöshet. Folkpartiet har varit pådrivande för försöken med lärlingsutbildningar inom gymnasieskolan och vill utvidga lärlingssystemet så att fler får möjlíghet att lära sig ett yrke genom att vara lärling på ett företag och få lärlingslön under tiden. Se gärna detta klipp där Jan Björklund berättar om vårt förslag:

    ">



    Det måste bli lättare för ungdomar att komma in på arbetsmarknaden, inte svårare. Vi är därför emot Vänstertrojkans förslag om att fördubbla arbetsgivaravgifterna för unga. Det blir en ny ungdomsskatt som gör att fler ungdomar fastnar i arbetslöshet.

Svar på tråden "lata" ungdomar