• bonaqua

    Vi i Helsingborg som väntar vinterbebisar!!

    Hejhej.
    Jag är nu gravid i v. 18 och undrar om det finns andra gravida i/runt Helsingborg som vill följas åt? Vi väntar vårat andra barn.

    Kanske en liten fika också?Skrattande

    Ha det fint!!


    **Alicia 080727**
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 02:29
    Jag har BF 110113!
  • Svar på tråden Vi i Helsingborg som väntar vinterbebisar!!
  • Mikaela
    Hej!

    Jag är från Helsingborg och är i vecka 20. Beräknat till 110103 :)

    Här är min blogg om du är intresserad av att läsa.. mikaelaalm.blogg.se

    Hur gammal är du? :) Kram
  • bonaqua
    Mikaela skrev 2010-08-14 18:50:22 följande:
    Hej!

    Jag är från Helsingborg och är i vecka 20. Beräknat till 110103 :)

    Här är min blogg om du är intresserad av att läsa.. mikaelaalm.blogg.se

    Hur gammal är du? :) Kram
    Hej.
    Jag är 26år. Då får vi hoppas att du får på rätt sida av åren =)..

    Allt bra med dig o graviditeten?
    **Alicia 080727**
  • Mikaela
    bonaqua skrev 2010-08-15 15:46:49 följande:
    Hej.
    Jag är 26år. Då får vi hoppas att du får på rätt sida av åren =)..

    Allt bra med dig o graviditeten?
    Jag mår jättebra! Hur är det med dig? Hur långt är du kommen?
  • bonaqua
    Mikaela skrev 2010-08-15 18:08:06 följande:
    Jag mår jättebra! Hur är det med dig? Hur långt är du kommen?
    Nu som först mår jag bra. Har mått illa till v. 17 ungefär, är i v. 19 nu!  Sen åkte jag på foglossning i v. 12 och ett par veckor framåt..som tur är har det mesta gått över nu. Däremot så går väl humöret lite upp och ner..haha.

    Är det ditt första barn?
    **Alicia 080727**
  • Mikaela
    bonaqua skrev 2010-08-15 19:16:53 följande:
    Nu som först mår jag bra. Har mått illa till v. 17 ungefär, är i v. 19 nu!  Sen åkte jag på foglossning i v. 12 och ett par veckor framåt..som tur är har det mesta gått över nu. Däremot så går väl humöret lite upp och ner..haha.

    Är det ditt första barn?
    Ajdå. Jag har inte alls mått illa, inte en enda gång. Ganska ovanligt tror jag..

    Då är vi nästan lika långt gågna, är det ditt andra barn? Vi ska ha vårt första :)
  • bonaqua
    Mikaela skrev 2010-08-15 20:19:14 följande:
    Ajdå. Jag har inte alls mått illa, inte en enda gång. Ganska ovanligt tror jag..

    Då är vi nästan lika långt gågna, är det ditt andra barn? Vi ska ha vårt första :)
    Ja det måste vara ovanligtTungan ute, men du ska vara glad för det är INGET å ha!!! Ja, det är mitt andra barn. Har en liten tjej som nu blivit 2 år gammal.. Längtar bara tills barnet kommer nu, vill inte vara gravid meeeer!!!
    Ska ni göra 3d ul? Vi har bokat tid i Malmö den 11/9, det ska bli så spännande. Vi gjorde inte det med första..
    **Alicia 080727**
  • Mikaela
    bonaqua skrev 2010-08-16 07:55:23 följande:
    Ja det måste vara ovanligtTungan ute, men du ska vara glad för det är INGET å ha!!! Ja, det är mitt andra barn. Har en liten tjej som nu blivit 2 år gammal.. Längtar bara tills barnet kommer nu, vill inte vara gravid meeeer!!!
    Ska ni göra 3d ul? Vi har bokat tid i Malmö den 11/9, det ska bli så spännande. Vi gjorde inte det med första..
    Vi funderade på att göra det men tror inte att vi gör det. Fick se i 3d på RUL så vi nöjer oss med det :)
    Längtar så otroligt mycket efter bebis nu! Att man ska behöva vänta så länge!
  • bonaqua
    Mikaela skrev 2010-08-17 08:47:51 följande:
    Vi funderade på att göra det men tror inte att vi gör det. Fick se i 3d på RUL så vi nöjer oss med det :)
    Längtar så otroligt mycket efter bebis nu! Att man ska behöva vänta så länge!
    Jaså! Gjorde ni RUL i Hbg?? Ni kanske inte vill veta könet?? Ja, jag vet..men jag måste ändå säga att det går snabbare med andra graviditeten.. Har ju ändå Alicia att se efter så dagarna går i ett. Man hinner knappt tänka. Ibland när folk frågar: -När ska du ha? Så tänker jag..vadå ha?? Ha vadå??? haha..
    **Alicia 080727**
  • Mikaela
    bonaqua skrev 2010-08-17 15:37:29 följande:
    Jaså! Gjorde ni RUL i Hbg?? Ni kanske inte vill veta könet?? Ja, jag vet..men jag måste ändå säga att det går snabbare med andra graviditeten.. Har ju ändå Alicia att se efter så dagarna går i ett. Man hinner knappt tänka. Ibland när folk frågar: -När ska du ha? Så tänker jag..vadå ha?? Ha vadå??? haha..
    Ja vi gjorde rul i Helsingborg och vi fick se i 3d då. Fick även veta könet där.. Det blir en liten pojke :)
  • bonaqua
    Mikaela skrev 2010-08-17 20:49:00 följande:
    Ja vi gjorde rul i Helsingborg och vi fick se i 3d då. Fick även veta könet där.. Det blir en liten pojke :)
    Jaha...vi gjorde ju också RUL i Hbg men vi fick inte se i 3D. Fast vi frågade inte om det heller.. Grattis till pojken. Själv tror jag att vi väntar en flicka =)
    **Alicia 080727**
  • Mikaela
    bonaqua skrev 2010-08-18 11:30:24 följande:
    Jaha...vi gjorde ju också RUL i Hbg men vi fick inte se i 3D. Fast vi frågade inte om det heller.. Grattis till pojken. Själv tror jag att vi väntar en flicka =)
    Okej, det var nog egentligen inte meningen att vi skulle få se i 3d. Vi fick komma på ett återbesök för de inte kunde se allt som de behövde första gången vi var där och det var på återbesöket vi fick se i 3d en liten snabbis. Antar att det är upp till barnmorskan..

    Vem var du hos?
  • bonaqua
    Mikaela skrev 2010-08-18 18:32:05 följande:
    Okej, det var nog egentligen inte meningen att vi skulle få se i 3d. Vi fick komma på ett återbesök för de inte kunde se allt som de behövde första gången vi var där och det var på återbesöket vi fick se i 3d en liten snabbis. Antar att det är upp till barnmorskan..

    Vem var du hos?
    Aha, ja det är väl så.. Vi var hos nån som hette Cecilia om jag inte minns fel. När vi frågade om hon kunde se könet svarade hon supersnabbt ,NEJ NEJ NEJ..det går inte, det kanjag inte säga!!! Lugn o fin =). Så jag kände inte att det ens va läge att fråga om 3D..hehe. Men men. Snart så =).

    Vilken BM går du till?
    **Alicia 080727**
  • Mikaela
    bonaqua skrev 2010-08-19 09:18:30 följande:
    Aha, ja det är väl så.. Vi var hos nån som hette Cecilia om jag inte minns fel. När vi frågade om hon kunde se könet svarade hon supersnabbt ,NEJ NEJ NEJ..det går inte, det kanjag inte säga!!! Lugn o fin =). Så jag kände inte att det ens va läge att fråga om 3D..hehe. Men men. Snart så =).

    Vilken BM går du till?
    Ojdå, vad konstigt.. du var väl där i vecka 18-19? Då ska de ju kunna se!

    Jag går hos Marianne hos Gunther Smith, var går du? :)
  • bonaqua
    Mikaela skrev 2010-08-20 08:52:00 följande:
    Ojdå, vad konstigt.. du var väl där i vecka 18-19? Då ska de ju kunna se!

    Jag går hos Marianne hos Gunther Smith, var går du? :)
    Japp. jag va i v.18. Tror mest att hon helt enkelt inte ville försöka.. Men men. Vi får ju veta den 11/9 =).

    Jag går på mammakulan. Har bara varit där en gång än så länge. Blir ju inte lika täta besök som med första grav. Fast mig gör det inget..hihi. Nu vet man ju lite mer om hur det "ska" kännas o så..
    **Alicia 080727**
  • 123ABC

    Jag bor i Jonstorp och är beräknad runt den 200111 jag går också hos Marianne på Gynther Smiths mottagning :)
    Fyller 25 nu när jag är gravid!!

  • bonaqua
    123ABC skrev 2010-08-20 23:09:58 följande:
    Jag bor i Jonstorp och är beräknad runt den 200111 jag går också hos Marianne på Gynther Smiths mottagning :)
    Fyller 25 nu när jag är gravid!!
    Då får man gratulera =)
    **Alicia 080727**
Svar på tråden Vi i Helsingborg som väntar vinterbebisar!!