• minimou

    ogillad partiledare

    Jag undrar vad som kommer hända efter valet om socialdemokraterna gör ett jättedåligt val. Kommer ni ta till er att en stor andel av socialdemokraternas väljare vill ha en annan partiledare än Mona Sahlin? Jag vet flera som normalt röstar på er inte kommer att göra det den här gången bl a på grund av valet av partiledare.

  • Svar på tråden ogillad partiledare
  • Socialdemokraterna

    Hej!

    Först av allt, jag ber om ursäkt för att du fick vänta på svaret.

    Jag lägger nu all min kraft på att vi ska vinna valet. Vem som ska göra vad efter valet blir en senare fråga.

    Det är förstås tråkigt om människor skulle avstå att rösta på socialdemokraterna för partiledarens skull. Det här valet handlar om kvalitet i skolan, vården och omsorgen eller sänkta skatter. Mona Sahlin har suttit 25 år i riksdagen och har verkat i fyra socialdemokratiska regeringar - både under djup kris och i stark framgång. Mona och jag vill sjösätta vår politik för 100 000 nya jobb, praktik- och utbildningsplatser. Nu måste vi prioritera! Välfärden går före stora skattesänkningar. De borgerliga föreslår 100 miljarder kronor mer i orättvisa skattesänkningar nästa mandatperiod. Det håller inte. Redan har regeringens skattesänkningar lett till att 24 000 anställda försvunnit i välfärden. En bättre kvalitet kräver fler som jobbar i sjukvård, skola och äldreomsorg – inte färre. Det är det här valet handlar om. Om vilken politik som leder till det Sverige du vill leva i, inte om person.

Svar på tråden ogillad partiledare