• maar79

    Varför kan jag inte få pappans alla dagar när han inte vill ta ut dom?

    Det gäller alltså dom dagarna som man inte kan skriva över till den andra föräldern. Jag är enstående och måste sätta min ettåring på dagis för dagarna tar slut. Han har ingen avsikt att ta ut sina dagar alls så dom kommer ju bara att försvinna! Jag skulle gladeligen utnyttja varenda dag för att kunna få mer tid med barnen så det står mig oerhört att man lagstadgar om hur föräldrar ska dela på ledigheten! Det är säkert fler än jag som har det så här, har Ni tänkt att att göra något åt det? Varför kan jag inte få alla hans dagarn om han inte vill ta ut dom??

  • Svar på tråden Varför kan jag inte få pappans alla dagar när han inte vill ta ut dom?
  • Miljöpartiet

    Hej!

    Om man har gemensam vårdnad så kan det bli ett problem när den ena parten inte tar ut sina dagar. Om man har ensam vårdnad får man oavsett hur kvoteringen ser ut alla dagar själv.

    Som det ser ut idag kan familjerätten bistå i att hitta en lösning för de som drabbas.

    Helene

Svar på tråden Varför kan jag inte få pappans alla dagar när han inte vill ta ut dom?