• Tussan30

    8 Januari, någon mer

    Hej jag och min man ska ha barn den 8:e januari hur mår  ni ?
    Jag har gått upp ca 4-5 kg känner inga sparkar v 22 idag söndag

  • Svar på tråden 8 Januari, någon mer
  • pusspillan87

    Jag har åxå bf den 8e januari, vi väntar en liten tös och sparkar gör hon för fullt å har gjort rätt länge nu, kände första gången i vecka 12 :P

  • Nisan

    Jag har också BF 8 januari! Kände bebisen första gången i vecka 16-17 tror jag och nu e det ganska hårda sparkar emellanåt..
    Känns både lite läskigt och spännande eftersom det är mitt första barn

  • Tussan30

    mina sparkar känns som små buffar än så länge...detta är mitt andra barn min dotter föddes 2 april-96 :) så detta blir en liten sladdis.. hoppas få med karn till ett 3d ultraljud...

  • jennsan22

    Jag har bf den 6e januari och hoppar in här, sparkarna har jag känt sen vecka 15 ungefär och nu börjar dom bli ganska hårda. Härligt! Annars mår jag bra men tycker redan magen är väldigt stor. Hoppas ni andra mår bra!

  • pusspillan87

    Joda här börjar de bli bättre, åkte på nån slags förkylning i fredags som satte sig i näsan och lungorna så njag hade sjukt ont i lungorna och började hosta läkarna trodde de va lunginflammation när jag ringde inte men de visade sig vara bara ett virus å de kan dom ju inte göra något åt de ger med sig, skönt att de inte var inflammationen de vill man ju inte har å speciellt inte när man är gravid.

    Jennsan22 kommer du åxå att föda i Uppsala?

    Min lilla stackare där inne blev idag mycke väl medveten om att hon har en storebror, han kom  med en polisbil (Duplo) och körde den ganska hårt på magen med syrenen på å de gillade hon inte haha började sparka som sjutton där inne så bilen åkte av, syskonkärlek redan nu ;) 
     

  • pusspillan87

    Glöm de där om uppsala, läste i en annan tråd innan ja skrev så ja tänkte fel ;)

  • lilla Nova

    Jag har bf 8 jan=) känt sparkar sen v18=) har en flicka på 3,5 år o nu ska hon få en lillebror om allt går bra, underbart!

  • Tussan30
    lilla Nova skrev 2010-09-03 12:46:15 följande:
    Jag har bf 8 jan=) känt sparkar sen v18=) har en flicka på 3,5 år o nu ska hon få en lillebror om allt går bra, underbart!
    Åh jag vill också känna sparkar.. är små små buffar på kvällarna bara..  ska lyssna på hjärtat på måndag..
    1:a oktober ska vi på 3D ultraljud, så får man anpassa kläderna lite mer efter vad det är i magen.. :)
  • pusspillan87

    Gud så skoj med ett 3d ultraljud har några kompisar som var på det man såg superbra. Nackdelen som jag ser det är att man har ju iprincip sett hur den lille där inne ser ut å får ju inte samma överaskning när dom kommer vanliga ultraljud så ser man ju inte så bra så man kan känna igen ansiktsutryck osv men riktigt häftigt vore ju det åxå :D


    Vi fick veta på vårt ul att vi väntar en liten flicka så här ska de shoppas klänningar å rosa saker eftersom vi redan har en pojke ska de bli kul att få ta me dom där små kläderna som är så söta som man sett i butikerna när man kollar åt honom hem!


     


    Neej lika bra att börja dagen med att göra lite nytta tror jag nog idag ska de storstädas här hemma, tvättas mattos osv inför vintern!

  • Tussan30

    Åh vad härligt det låter, ser framemot 3d... visst som du säger får man se hela bebisen innan, men det är nästan poängen ju.,.. :) här står också städa på scemat idag, tråkgigt men behövligt
    ha en bra söndag

Svar på tråden 8 Januari, någon mer