• Ziitoo

    Har HM, Lindex och KappAhl kläder för barn som behöver mindre än storlek 50?

    Födde i tisdags en liten dotter på 2630g och 48cm lång. Storlek 50 simmar hon i då hon är så liten. Tänkte på om storlek 44 finns på ovannämnda butiker?


    ♥ Isabell 090304 och Felize 100921 ♥
  • Svar på tråden Har HM, Lindex och KappAhl kläder för barn som behöver mindre än storlek 50?
  • Maria K

    Åhlens hade massa kläder  från 44-50, kappahl har kläder som går från mindrestorlekar MEN de tar inte in så många av dem.
    NameIT har åxå massa kläder i mindre storlekar.

  • Carin82

    Då barnen växer väldigt fort när de är så små, så rekommenderar jag tradera. Det brukar finnas lite prematur kläder där.
    Jag köpte de flesta kläderna till min dotter på tradera då hon fick komma ut  6 veckor förtdigt, så hon var väldigt liten.

  • Mary Jo

    H&M brukar ha. Och precis som någon annan skrev så har Kappahl ett nytt märke som heter Newbie och dom har jääääättefina kläder från strlk 44.

  • Millie84

    Köpte body i storlek 44 på Lindex! :) Sen är ett tips.. det går att använda storlek 50 på HM, de storlekarna är väldigt små! :)

  • Mammatillmini2008
    Carin82 skrev 2010-09-26 07:49:32 följande:
    Då barnen växer väldigt fort när de är så små, så rekommenderar jag tradera. Det brukar finnas lite prematur kläder där.
    Jag köpte de flesta kläderna till min dotter på tradera då hon fick komma ut  6 veckor förtdigt, så hon var väldigt liten.
    Kappahls bodys kostar 69.5 och byxorna 49,5 så det är inte så farligt pris tycker jag
  • cloudberry79

    Alla kedjorna har prematurkläder, men inte alltid inne. Rekommenderar också Tradera, eller kolla i bekantskapskretsen om någon har, eftersom man använder de kläderna så lite.


    If you love me - please don't feed me!
  • 2små2stora

    H&M har 2st paket med 6 plagg i stl 44. Kappahl har fått in en hel del i stl 44 finns på deras hemsida om man tiitar på newbee. Lindex har body i stl 44.

    Laredoute och ellos har också kläder i stl 44.

    Åhlens har 2pck med byxa och tröja för 99kr i stl 46/48

     


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • kittel

    Little bee är ett så himla sött märke men om man inte vill ha neutrala färger, blått eller rosa är det nog Duns Sweden som gäller för små storlekar.

    www.babyjoy.se/2_duns-sweden

    Jag fick en liten tjej, inte för tidigt, men med liten vikt så vi köpte en del i 44 innan hon växte på sig. Hon hade stl 56 i tre månader, vår andra tjej hade 56 i typ en dag, ha ha :)

    Lycka till!

Svar på tråden Har HM, Lindex och KappAhl kläder för barn som behöver mindre än storlek 50?