• Mammsing

    Någon mer som känt såhär?

    Hej hej allihopa! Jag är precis nybliven mamma för 11 dagar sen och jag har en konstig känsla HELA tiden, vet inte vad jag ska ta mig till? Det känns typ som om vad jag än gör så är det något som inte stämmer, som om jag alltid gör fel. Jag vet att min bebis mår bra och så men ändå så går jag och oroar mig jämt och ständigt. Någon mer som känt såhär? Hur länge ska man känna så?


    Sen så har jag 1000 frågor i min skalle, barnmorskan får BVC kommer på besök imorgon och jag lär väl säkert glömma bort hälften så ska nog passa på att skriva ner dom nu medans lilleman sover men jag kan ju kanske ställa dom här för säkerhetenskull. Glad
    T.ex, min lilla kille vaknar för att käka och är jätte hungrig och ivrig men så somnar han mitt i amningen sen om man försöker lägga ner honom så vaknar han bara och är fortfarande inte mätt då känns det verkligen som om han använder mig som napp! Har försökt nu lite med napp på honom och han tar den i ca 30 sekunder men sen åker den ut och han börjar gallskrika, då är det svårt att få in den igen då han vänder på huvudet och bara skriker, sen lugnar han ner sig och suger lite till men så händer samma sak igen och tillslut går det nästan inte att trösta honom! Rynkar på näsan Ibland när han inte får sova heller efter amning för att blöjan måste bytas eller något annat så känns det som att han blir övertrött eller liknande, som om att han verkligen vill sova men inte kan somna och då måste man amma lite till för att han ska bli lugn .. Jag vet inte men det här kanske är fullt normalt men det känns ändå inte som det? Skulle bli glad om någon skulle komma med lite tips och råd. Jag är  ung också så det känns som att jag måste prestrera extra bra också för att bevisa för alla andra att jag kan. Rynkar på näsan

    M.V.H En ledsen ung mamma som behöver lite stöttning bara ..

  • Svar på tråden Någon mer som känt såhär?
  • PruttPottan

    Försök att "irritera" honom lite när han somnar mitt i maten. Det fick vi göra annars hade Liten aldrig ätit *ler*
    Har du testat att byta blöja innan du ammar?

    När det kommer till napp så är det inte alla barn som vill ha det. Det finns också en uppsjö av olika typer av nappar.

    Det är jättebra att du skriver ner det du undrar, ta upp allt och var inte rädd att ta hjälp av sköterskan, hon är där för att hjälpa och stötta.

    Du måste inte alls vara "bättre" än nån annan bara för att du är ung. Jag tycker du påvisar en större mognad bara genom att våga fråga och erkänna att du inte vet allt, något som ingen av oss visste när vi fick vårt första barn och jag ännu mindre vet nu *ler*

    Det viktigaste du ska tänka på är att lyssna till dig själv och lita på dig själv. Man vet oftast vad som är bäst för sitt eget barn, förutom i de fall de är sjuka och man behöver hjälp av läkare så klart.

    Grattis till bebisen <3

  • merix

    Grattis til din lilla bebis!!

    Jättebra att skriva ner alla frågor som du har om barnets skötsel. Sköterskan som kommer hem till dig borde nog vara berädd på att få en massa olika frågor och funderingar. Inga frågor är dumma frågor.

    Lycka till!!

Svar på tråden Någon mer som känt såhär?