• Min älskade dotter

    Mammakläder,hur tidigt behövde ni?

    hur tidigt började ni använda mammakläder?jag är bara i vecka 5 men så öm på magen så vill inte använda jeansleggings då resåren är kanske tunn och hård...

    mammajeans i storlek xs, 32 eller 34,va kan man köpa det??

  • Svar på tråden Mammakläder,hur tidigt behövde ni?
  • Pickeli

    Använde aldrig mammakläder. men om jag skulle gjort det så skulle jag nog börjat i v 20 någonting då magen började växa.


    Google it!
  • Madelenn

    jag började vecka 15 :) kunde inte ha do mi slutet magen vart för stor :)

  • No Ka Oi

    Jag kände mig lite svullen tidigt i graviditeten. Jag köpte ett par vanliga byxor men en storlek större och bred linning. Det funkade bra för mig.

    Riktiga gravidkläder började jag med nångång i samband med rutinultraljudet.

  • Mumsa73

    Jag tror jag köpte kring vecka 16. Fast de blev för små omkring vecka 30. :) Är enormt svullen i magen efter lunch och får ofta knäppa upp. Är bara i v 5+1.

  • 73Lillan

    Tror också jag började runt v.16 nånting. Den här gången blir det nog tidigare, är i v.5 nu och vill inte gärna ha byxor som spänner på magen... känner mej lite öm liksom...

    Snygga "mamma"-byxor finns på H&M, och Po.p (men de är lite dyrare).

  • JeckaH

    Jag behövde mammabyxor redan i vecka 8-9 då jag var så svullen och öm om magen. Kunde definitivt inte ha något annat 'än mjukt på mig och då passade mammabyxorna bäst. Men jag såg ju inte gravid ut förrän kanske i vecka 23-24.

  • Haly

    Jag är i vecka 12 (11+2) och tänkte snart köpa mina första mammabyxor. Mina jeans sitter åt för mycket och nu börjar mina legins bli obekväma runt magen.

  • pluppfamiljen

    jag började redan vecka 7-8 för att de är så skäna och så har jag svällit upp väldigt mycket Skrattande Nu är jag i vecka 10 dvs vecka 11


    Blivande 6 barns mamma
  • dripdrop

    Jag levde i topshops jeansleggings, underbara! I stl 34. Topshop.co.uk hade fina kläder för ett tag sen i alla fall.
    Tror jag körde med gummisnodd i vanliga jeans fram till v19-20.

Svar på tråden Mammakläder,hur tidigt behövde ni?