• TinaM

    Hemutredning nov 2010

    Hej!
    Ska börja med hemutredning på torsdag, känner mig nervös, orolig, pirrig, förväntansfull, ja alla känslor och lite till....
    Någon annan där ute i samma situation? Erfarenheter? Tips? 

  • Svar på tråden Hemutredning nov 2010
  • Chimamanda
    gottelina skrev 2011-01-25 12:49:56 följande:
    Nu börjar det röra på sig igen. Ska hämta mitt nya läkarintyg med nya vikten imorgon och sen en träff med vår återstående utredare den 1:e feb. Vågar inte tro att detta är slutklämmen ännu men det är meningen att det ska vara det.
    Hoppas! Hoppas!
    nnnggghhhhh!!!! Så låter det när jag håller tummarna allt vad jag orkar... Flört
    Lycka till!
  • fabbemam
    gottelina skrev 2011-01-25 12:49:56 följande:
    Nu börjar det röra på sig igen. Ska hämta mitt nya läkarintyg med nya vikten imorgon och sen en träff med vår återstående utredare den 1:e feb. Vågar inte tro att detta är slutklämmen ännu men det är meningen att det ska vara det.
    Hoppas! Hoppas!
    nnnggghhhhh!!!! Så låter det när jag håller tummarna allt vad jag orkar... Flört
    LYCKA TILL!!!
    Håller mina tummar också!
    Fabbemam
  • TinaM

    Lycka till för er båda! Håller tummarna HÅRT!

    Vi har nu lämnat in våra sista intyg och väntar på att få hem utredning för att läsa och godkänna!
    Väntar med spänning!!! 

  • TinaM

    Ps har för mig att jag har läst i någon tråd här någonstans om att man kan skicka sin hemutredning till byrån innan man godkänner den. För att få med sig allt. Någon som har erfarenhet av det?

  • fabbemam
    TinaM skrev 2011-01-27 12:46:35 följande:
    Ps har för mig att jag har läst i någon tråd här någonstans om att man kan skicka sin hemutredning till byrån innan man godkänner den. För att få med sig allt. Någon som har erfarenhet av det?

    Japp, jag läste upp lite i telefon men den var så märkligt skriven att jag tillslut skickade in hela och fick be Utredaren skriva om en massa. Vår utredning var skriven väldigt hoppig och hon hade tagit upp helt ovesentliga saker som skulle kunna vara ett hinder för BB, TEx att familjen är intresserad av skytte, vilket i och för sig är sant men tänk när ett land som är/har varit krigsdrabbat läser det! Att vi har det som sport vet ju inte de.
    MVH
    Fabbemam

  • Chimamanda

    Hmm, då ska jag kolla med min organisation om de kan göra det också. Tänkte först, att sånt har de inte tid med, att kolla utredningar som inte är färdiga, men man kan ju alltid fråga!

  • gottelina

    Tjohooo!!!! Nya läkarintyget är godkänt och nu börjar vår Prussiluska skriva utredningen. Första delen ska vara klar till torsdag! Planen är att allt ska upp i AU i slutet av Mars. En sån jäkla sten har precis ramlat av från mina axlar! Skål

  • Tuffen

    Grace O, hur kan man få ett definitivt besked att man blir godkända innan ärendet varit i nämnden?

  • fabbemam

    Grattis till det godkända läkar intyget! Hoppas att hon skriver snabbt nu så att det hinner upp i AU redan i mars!
    Kramar från Fabbemam

  • Chimamanda
    Tuffen skrev 2011-02-01 16:48:34 följande:
    Grace O, hur kan man få ett definitivt besked att man blir godkända innan ärendet varit i nämnden?
    Ett defnitivt besked har vi ju inte fått, men vi har fått beskedet att vår utredare kommer att rekommendera att vi blir godkända för adoption av ett barn eller syskonpar.

    Vad jag förstår är det ovanligt att politikerna går emot tjänstemannens förslag till beslut. Det är som i alla politiska organisationer, tjänstemannen bereder ärendet och politikerna beslutar. Har lite svårt att se hur politikerna i skulle ha mer kunskap om oss än utredaren, så att de på någon grund skulle gå emot utredarens förslag?
  • Mammaspärla
    gottelina skrev 2011-02-01 15:55:11 följande:
    Tjohooo!!!! Nya läkarintyget är godkänt och nu börjar vår Prussiluska skriva utredningen. Första delen ska vara klar till torsdag! Planen är att allt ska upp i AU i slutet av Mars. En sån jäkla sten har precis ramlat av från mina axlar! Skål
    Tjohoo...och jag ser fram emot champangen Skål

    Kramar från "faster"
  • gottelina
    fabbemam skrev 2011-02-01 21:19:56 följande:
    Grattis till det godkända läkar intyget! Hoppas att hon skriver snabbt nu så att det hinner upp i AU redan i mars!
    Kramar från Fabbemam
    Tack!

    Kramar tebaks och lycklig resa till er lille prins!
  • gottelina
    Mammaspärla skrev 2011-02-02 21:32:33 följande:
    Tjohoo...och jag ser fram emot champangen Skål

    Kramar från "faster"
    Hjärta Den kommer du att få! Jag lovar!
  • TinaM
    gottelina skrev 2011-02-01 15:55:11 följande:
    Tjohooo!!!! Nya läkarintyget är godkänt och nu börjar vår Prussiluska skriva utredningen. Första delen ska vara klar till torsdag! Planen är att allt ska upp i AU i slutet av Mars. En sån jäkla sten har precis ramlat av från mina axlar! Skål
    Så härligt! Grattis!
  • Chimamanda
    gottelina skrev 2011-02-01 15:55:11 följande:
    Tjohooo!!!! Nya läkarintyget är godkänt och nu börjar vår Prussiluska skriva utredningen. Första delen ska vara klar till torsdag! Planen är att allt ska upp i AU i slutet av Mars. En sån jäkla sten har precis ramlat av från mina axlar! Skål
    Grattis och lycka till!
  • TinaM

    Här kommer lite uppdatering från en glad en
    Idag fick vi hem utredningen för genomläsning. Glad läsning!
    Utredarna godkänner oss, eller vad ska man säga, de rekommenderar oss.
    Att vi är trygga, kärleksfulla och att de anser att vi kan ta emot ett adoptivbarn och ge detta barn en bra uppväxt osv.
    Så nu väntar korrekturläsning i helgen för att få den perfekta utredningen!
    Tips?
     

  • fabbemam
    TinaM skrev 2011-02-10 21:08:28 följande:
    Här kommer lite uppdatering från en glad en
    Idag fick vi hem utredningen för genomläsning. Glad läsning!
    Utredarna godkänner oss, eller vad ska man säga, de rekommenderar oss.
    Att vi är trygga, kärleksfulla och att de anser att vi kan ta emot ett adoptivbarn och ge detta barn en bra uppväxt osv.
    Så nu väntar korrekturläsning i helgen för att få den perfekta utredningen!
    Tips?
    GRATTIS till ett STORT mycket VIKTIGT steg på vägen! Se till att ni framställs som bra och om det ev. står något negativt så ifrågasätt om landet behöver veta det när utredaren i det stora hela tycker att ni kommer att bli superbra föräldrar.

    Grattis hälsningar från
    Fabbemam
Svar på tråden Hemutredning nov 2010