• Väntarochlängtar

    Symbollexikon för konst??

    Min mamma önskar sig ett lexikon för symbol i konst... Var kan jag hitta det? Har letat på nätbokhandlarna men vet inte riktigt vad jag ska slå på...

    Någon som har ett boktips? Ungefärligt pris och vart jag kan köpa det.. Helst på nätet el i någon större bokhandel såsom Bokia, Wettergrens el dyl..

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Symbollexikon för konst??
  • Anova

    Det finns en bok som heter Konstguden - myter och symboler av Marcus Lodwick som verkligen kan rekomenderas till din mamma. Problemet är att den boken verkar vara tillfälligt slut på de sidor jag söker på (typ adlibris och bokus). Den verkar finnas på antikvariat om du kan tänka dig att köpa den "begagnad" eller så hör di av dig till förlaget alfabeta (alfabeta.se) och frågar om de har den eller om den kommer tryckas inom en snar framtid.

  • Väntarochlängtar
    Anova skrev 2010-12-04 00:30:18 följande:

    Det finns en bok som heter Konstguden - myter och symboler av Marcus Lodwick som verkligen kan rekomenderas till din mamma. Problemet är att den boken verkar vara tillfälligt slut på de sidor jag söker på (typ adlibris och bokus). Den verkar finnas på antikvariat om du kan tänka dig att köpa den "begagnad" eller så hör di av dig till förlaget alfabeta (alfabeta.se) och frågar om de har den eller om den kommer tryckas inom en snar framtid.


    Tack för tipset!

    Någon mer som har tips?
Svar på tråden Symbollexikon för konst??