• Tintene

    "Blåmärke" vid näsroten på bebis...

    MIn 4 månaders son har  som nåt blåmärke liknande på näsroten in mot ena ögat. Man ser alltså några blåaktiga blodkärl. Vet ej hur länge han har haft det men lagt märke till det de senaste veckorna. Syns inte jättetydligt- mest i starkt ljus...
    Har tänkt fråga på bvc nästa gång , men ska inte dit förrän den 27:e o ibland får man så snabba svar här med andra som har liknande el vet nå mer så jag testarFlört...

  • Svar på tråden "Blåmärke" vid näsroten på bebis...
  • 2underbara

    Min förstfödde hade ett blått litet märke redan vid födseln, han är 2.5 nu och det syns forfarande, verkar vara blodkärl. Stackarn. Men han vet å andra sidan inget annat, han får väl ljuga om nån e taskig och säga att det är från ett slagsmål

  • 2underbara
    Tintene skrev 2010-12-17 23:57:12 följande:
    ok, du har inte frågat nån om det?
    Märkte du d alltså redan då han var nyfödd?
    Nej jag har inte frågat någon om det och ja, jag såg det redan då han föddes men då var det mest då han skrek, det blev tydligare när han blev någon månad eller två.
    Hans kusin hade samma sak och har fortfarande, han är över tre år nu. 
  • Tigra79
    Tetinne: Fick du något svar från bvc?
    Min dotter har likadant och hon har haft det från födseln (hon är 3 mån nu), jag har dock aldrig frågat om det eftersom en kompis lilla tjej har precis likadant (hon är ca 1½ år), så jag antog att det var normalt och att det försvinner med tiden, eller?

    Det finns bilder i mitt galleri under Mira där märket syns lite. 
  • HudcellenHellen

    Hej, två av mina har också haft så och jag tror det är en blodådra som ligger lite ytligt bara....alltså inget att oroa sig för. På min äldsta har det försvunnit nu.

  • Tintene
    Tigra79 skrev 2011-06-16 17:55:30 följande:
    Tetinne: Fick du något svar från bvc?
    Min dotter har likadant och hon har haft det från födseln (hon är 3 mån nu), jag har dock aldrig frågat om det eftersom en kompis lilla tjej har precis likadant (hon är ca 1½ år), så jag antog att det var normalt och att det försvinner med tiden, eller?

    Det finns bilder i mitt galleri under Mira där märket syns lite. 
    Bara att det inte är nåt farligt... Min son har det fortfarande-10 månader nu!
  • VildVittra

    Min 14 månaders har fortfarande blått vid näsroten, frågade BVC läkaren och ha sa att det är ett ytligt blodkärl och att det kommer försvinna med tiden.


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • 20160804

    Såå glad att jag hittade denna tråden! Min son har ett och han är 5 mån. Orolig förstabarnsmamma

Svar på tråden "Blåmärke" vid näsroten på bebis...