• En glad tjej

    Min älskade lilla (stora) tjej!!

    Måste bara få skriva om min underbara dotter som fyller fem i maj. Hon får mitt hjärta att smälta, hon är en lugn och fin och otroligt klok tjej, har massor av smarta idéer och tar initiativ till det mesta. Andra säger att deras barn inte kan sitta still, min tjej kan sitta med mig och "pilla" mig i håret i timmar. Hon pussar mig, säger att hon älskar mig och när jag har en dålig dag säger hon att jag är fin. Det är en otrolig känsla att älska ett barn så mycket, känslorna bara växer och växer!

    Vet egentligen inte vad jag ville med denna tråd men om det finns fler som känner som jag skriv gärna så jag får bli lite varm om mammahjärtat =) 

  • Svar på tråden Min älskade lilla (stora) tjej!!
  • Flickan och kråkan

    Åh hej , här är en till med vå fina barn.

    Min äldsta har precis fyllt 3 år och vi håller på att skola in honom på förskola. Det går jättebra (jag har lite separationsångest), han trivs och tassar runt och leker och pysslar. Vi har en riktigt försiktig liten kille, envis och bestämd, men en betraktare som funderar mycket. När jag hämtade honom igår efter att ha lämnat honom själv ett par timmar på förskolan så sken han upp som en sol när han såg mig och ropade "Nu kommer mamma!" och så kröp han upp i min famn, tryckte sin kind mot min och sa "Jag älskar min mamma" en massa gånger . Sedan gick vi hand i hand hem i ultrarapid och plaskade i varenda vattenpöl på vägen. När vi kom hem sprang han och hans lillebror som är 20 månader runt och lekte och kramades tills vi satte oss och tittade i en bok om rymden.......vår äldsta har plötsligt blivit helt tokintresserad av rymden och planeter.

    Jag är så lyckligt lottat.........som får vara mamma

  • wify

    Åhhh va underbart!! Får en tår i ögat.... det är så fantastiskt underbart att kunna älska så och bli älskad av sitt barn.

Svar på tråden Min älskade lilla (stora) tjej!!