• Sorrow

    Shoppa på www.asos.com

    Hej,

    Jag har tänkt att köpa nåt från ASOS.com men är lite osäker på vissa saker. Hur är det med storlekarna? Om man har storlek 36, ska man då köpa i samma storlek eller är deras 36 liten eller stor?

    Hur är det med kvalite på deras kläder? Tyckte ni att det var bra?

    Alltid när jag bläddrar i mode tidningar och ser kläder från ASOS så är det såååå snygga, därför är jag sugen på att köpa en klänning därifrån :)

     

  • Svar på tråden Shoppa på www.asos.com
  • Agapi

    De har ju massor med olika märken så jag antar att storlek och kvalitet kan skilja där. Dom har en bra storleks guide (kan skicka dig till den om du tittar på ett plagg, ska ligga precis under/bredvid där du väljer storlek) så titta där. Som sagt kvalitet beror väl på vilket märke du köper och inte just på att de är köpt från deras sida, men det jag har köpt av deras eget märke är jag mycket nöjd med.

    Är överlag väldigt nöjd med service och allt där. Tex så hade de glömt att lägga i ett av plaggen jag beställt senast, fast att det stog med på listan över det som är i paketet så låg de inte i. Skickade ett mail och berättade vad som hänt och vilket plagg som saknades. Fick svar på någon timme där dom bad om ursäkt och meddelade att dom hade skickat ett nytt. Fick det några dagar senare utan något krångel.

  • SoStylish

    Det skiljer frånmärke till märke, men som sagt så finns det ju storlekstabell.

    Asos egna märke är små i storlekarna så där rekommenderar jag att gå upp 1-2 storlekar!

  • HankyPanky

    Ska du handla på asos behöver du gå upp en storlek.

    Jag som är en 36 får köpa storlek 10. Enligt deras tabeller är det en 38 i sverige, men nej dom har grymt fel.

    Gjorde misstaget första gången jag köpte där att gå efter tabellen, och då vart allt för litet.

  • Sorrow
    flikkanemil skrev 2011-03-05 00:50:16 följande:
    Ska du handla på asos behöver du gå upp en storlek.

    Jag som är en 36 får köpa storlek 10. Enligt deras tabeller är det en 38 i sverige, men nej dom har grymt fel.

    Gjorde misstaget första gången jag köpte där att gå efter tabellen, och då vart allt för litet.
    Tack för svaret. 
    Jag har samma som du, storlek 36 i Sverige. Jag ska köpa några klänningar i storlek 10(38). 
  • HankyPanky
    Sorrow skrev 2011-03-16 10:57:24 följande:
    Tack för svaret. 
    Jag har samma som du, storlek 36 i Sverige. Jag ska köpa några klänningar i storlek 10(38). 
    Det tror jag du gör rätt i, dom kommer nog passa :)
  • kattis1986

    jag är gravid och har hittat en klänning från asos maternity, enligt deras storleksguide ska jag ha strl.10, en 38 alltså.. och jag har stlk 38 nu.. tror ni den passar eller ska man tom ta en 12??

  • St Augustine

    Åh, jag älskar Asos! Har köpt lite mammakläder där i storlek 10 (har oftast 38 i svenska storlekar) och de passar utmärkt.

Svar på tråden Shoppa på www.asos.com