• carrie1

    Fördelar med att få en pojke..?

    Ja, som rubriken lyder så undrar jag vad är fördelarna med att få en pojke?

    Jag har en tjej på strax 2 år och väntar nu tillökning i sommar, en pojke. Jag trodde nog att det skulle bli en till tjej så blev förvånad av att det är en liten pojke i magen. Det känns annorlunda, spännande och ovant med en pojke då jag har vuxit upp med bara tjejer (mamma och systrar).

    Ni som har fått pojkar, kan ni inte berätta vad som är fantastiskt med att få en pojke (för det förstår jag att det är lika underbart med en pojke som en flicka) och varför ni älskar att ha en liten kille:)

  • Svar på tråden Fördelar med att få en pojke..?
  • hilah

    Tycker också det är en konstig fråga, men måste hålla med om att det är enklare att bara öppna gylfen när man ä ute på promenad och pojken plötsligt blir superkissnödig

  • Tygtiiger
    sjögurka 79 skrev 2011-02-10 19:58:45 följande:
    Om du har en pojke är det bara en snopp att oroa sig för. Med en flicka måste du oroa dig för ALLA andra snoppar. :)
    ...om inte ättelägget blir homosexuell, så klart.
    Krupke, we've got problems of our own!
  • carrie1

    Haha tänkte väl att det skulle komma kommentarer som: "du väntar ett barn, inte ett kön" osv...:)

    Eftersom jag inte är uppvuxen med killar så var jag mer nyfiken på OM killar är på något sätt annorlunda än tjejer, självklart kommer jag älska sonen lika mycket som min dotter....hello liksom?!

    Ni andra som har svarat: TACK för roliga svar! Haha att slippa mensvärk är ju en KLAR fördel.

  • Butikslager
    carrie1 skrev 2011-02-11 07:42:25 följande:
    Haha tänkte väl att det skulle komma kommentarer som: "du väntar ett barn, inte ett kön" osv...:)

    Eftersom jag inte är uppvuxen med killar så var jag mer nyfiken på OM killar är på något sätt annorlunda än tjejer, självklart kommer jag älska sonen lika mycket som min dotter....hello liksom?!

    Ni andra som har svarat: TACK för roliga svar! Haha att slippa mensvärk är ju en KLAR fördel.
    Jag tänkte också som du under graviditeten, det var nytt och spännande och ovant att det skulle komma en liten kille. Hur tusan gör man?

    När han väl var ute var det helt självklart och det känns inte alls konstigt. Nu känns det konstigt om bebisen i magen blir en tjej. Hur tusan gör man med tjejer? :P

    Förresten tror jag det är lättare att byta bajsblöjor på pojkar! Pungen agerar väldigt bra bajsstopp :)
  • Helene OSV

    Har två flickor och två pojkar (i den ordningen) och hittills har jag väl inte märkt nån större skillnad.
    Det kan vara mer skillnad på två barn av samma kön än på en tjej och en kille.

  • j 3 n N y
    Tygtiiger skrev 2011-02-10 22:23:31 följande:
    ...om inte ättelägget blir homosexuell, så klart.
    Hemska tanke...
    Molly 080901 ~ Otto 100722
  • Lussekatten87

    Min motfråga blir då, vad är det för nackdelar med att få en pojke tycker du`? Ingen skillnad på dem tycker jag. Humör och personlighet kan variera även om det är samma kön.

  • viseversa

    Tja ja den enda fördelen jag kan komma på är väl att man får en liten extra bit "kropp" på köpet. Typ lite mer för jobbet(krystandet) Jag menar då snoppen såklart.  Annars fattar jag inte hur det skulle vara så stor skillnad!!!

  • Lussekatten87
    viseversa skrev 2011-02-11 16:22:25 följande:
    Tja ja den enda fördelen jag kan komma på är väl att man får en liten extra bit "kropp" på köpet. Typ lite mer för jobbet(krystandet) Jag menar då snoppen såklart.  Annars fattar jag inte hur det skulle vara så stor skillnad!!!
  • RosaNapp
    viseversa skrev 2011-02-11 16:22:25 följande:
    Tja ja den enda fördelen jag kan komma på är väl att man får en liten extra bit "kropp" på köpet. Typ lite mer för jobbet(krystandet) Jag menar då snoppen såklart.  Annars fattar jag inte hur det skulle vara så stor skillnad!!!
    HA ha, ja det har du ju rätt i. Har man väl gått igenom det jobbiga så ska en väl ha så mycket som möjligt för det också

    Och ska man fortsätta på den linjen så är det väl en fördel att dom har snopp om dom skulle visa sig duktiga i sport och bli proffs. Så det kanske kan löna sig att fjäska för lillpojken För än så länge är inte kvinnors proffslöner i närheten av mäns...
  • CoolJen

    Min erfarenhet är att pojkar är mycket mysigare än flickor när de är mindre.
    När de är större kan man ha mer händig hjälp av pojkar

  • Lajkie

    Jag har två flickor och en pojke... Ingen skillnad på dem Förutom att han har snopp. Jag tycker kanske det är lättare att ha blöja på en snoppunge, för tjejerna fick hela tiden röd snippa och fick smörja i ljumskar och veck typ hela bebistiden. Jobbigt! Så är det inte med pojken.

    pojken är mkt mammigare och vill tutta på bröstet typ jämt, men om det är ett pojk-drag eller hans personlighet det låter ja vara osagt =) haha


    cachorrinho.blogg.se ♥ Mamma till: ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330 ♥
  • Persan
    Kazeer skrev 2011-02-10 06:24:48 följande:

    *skakar förbryllat på huvudet*


    Lol är du en sån där överdriven förälder? Sån som skyller på läraren när ens unge är dålig i skolan?
Svar på tråden Fördelar med att få en pojke..?