• Saralito

    Öppna förskolan eller liknande i Norrköping

    Jag undrar lite över vilka öppna förskolor och liknande (sångstunder i kyrkan etc) som finns i Norrköping. Hur hittar man till dem? Är det bara att dyka upp när det är öppet? Tror folk att man är galen om man kommer ensam? Kort sagt, hur funkar det? Vår dotter är bara fem veckor än så länge, så det dröjer ju innan det är dags att börja ge sig ut på sådana aktiviteter, men det vore ändå kul att ha lite koll och tips mottages tacksamt!


    Märta 8/1-2011
  • Svar på tråden Öppna förskolan eller liknande i Norrköping
  • Mirakel händer

    Här finns en lista på de öppna försklrna/familjecentraler som finns i Norrköping.

    http://www.norrkoping.se/barn-utbildning/forskolor/familjecentraler/

    Själv går jag på Sandbyängs öppna fsk. Det har jag gjort sedan dottern var 7 veckor gammal... mensedan mitten på november har vi bara varit 2 ggr. För hon har varit sjuk och är det justnu med. Hon är infektionskänslig just nu pga att hon har varit sjuk så länge.

    Självklart kan du gå själv, det gjorde jag ibörjan.


    Kim 1995-03-13 & Lina 2010-06-27
  • Saralito

    Tack så hemskt mycket för tipsen! Fenix ligger nära och bra till, så den ska jag nog kolla upp snart.

  • Scones
    Saralito skrev 2011-02-13 19:30:38 följande:
    Tack så hemskt mycket för tipsen! Fenix ligger nära och bra till, så den ska jag nog kolla upp snart.
    Varsågod!
  • krakel

    Är det ÖF i allmänhet eller????? jag går i säderledskyrkan om du vill till kyrkan dvs... de har öppet mån  o tor kl 8.30 till 11.30 med 2 sångstunder per gång varav varannan mån i kyrksalen det är väl den enda gången som man märker att det är kyrkligt..

    det ligger i vilbergen ...

    sen som sagt finns det ju massa fler ÖF här...

  • Saralito

    Krakel: Det spelar ingen som helst roll om det är kyrkligt eller ej, jag var mest nyfiken på vad det finns för ställen att ta med bebis till när jag ledsnar på att bara vara hemma med henne.

  • Gunilla03

    Hej !
    Upptäckte ditt inlägg först nu.. !
    Vi i Söderledskyrkan har en Öppen Förskola där vi sjunger väldigt mycket. Vi har öppet mån, ons o tors kl 8.30-11.30, sångstund runt 9.45 o ett litet pass innan vi stänger.
    Under våren 2014 har vi varit i Vilbergskyrkan pga renovering av Söderledskyrkan. Men till hösten, ca i september kör vi igen i Söderledskyrkan ! Välkommen !

Svar på tråden Öppna förskolan eller liknande i Norrköping