• Anonym

    Kissig blöja

    Hej!
    MIn son på 20 månader går på dagis 15 timmar i veckan. Jag lämnar honom vid 8-9 på morgonen och hämtar honom vid 12 då han precis har ätit lunch. Han trivs bra och det har funkat jättebra.
    Under inskolningen fick jag var med på dagis i några dagar och såg alla rutinerna som tex blöjbyte före lunch.
    Nu till min fundering,
    Den senaste tiden när jag har hämtat och kommit hem så har kan varit kissig. Han har själv tagit sig på blöjan och sagt kissis när han ska sova middag, det har luktat lite kiss och jag har bytt på honom direkt. Tanken har slagit mig att han inte blivit bytt men har ju itne vetat säkert,
    Idag när jag hämtade honom som vanligt, kom hem o ska byt på honom har han samma blöja som när jag lämnade honom på morgonen och den är full med kiss. De blöjorna han har på dagarna vanligtvis, va slut så jag tog en nattblöja på morgonen dörför vet jag att det va samma.
    Det kan ju vara en engångsgrej, men jag tycker ändå inte att det är ok.
    Han har börjat bli riktigt bråkig hemma när det är blöjbyte på gång och ibland funkar det inte så vi får vänta en stund till han har lugnat sig. Men jag har svårt att tro han håller på så på dagis, och de har aldrig sagt nåt om det.

    Ska jag säga till personalen? Eller ska jag avvakta?
    Vet inte hur jag ska ställa mig till det här.

  • Svar på tråden Kissig blöja
  • Förskolepedagogen

    Hej!
    Jag tror verkligen det är en engångsföreteelse. De flesta förskolor har "blöjlistor" för att kontroll på att alla blöjor blir bytta. Fråga din förskola.
    Kanske kan något hänt just den dagen. Pedagog som blev sjuk, vikarie etc. Detta är ingen ursäkt utan en förklaring till vad som kan ha hänt. Kan inte tänka mig att de struntar i att byta blöja.
    Avvakta, händer det igen då är det allvar!
    Mvh Inger

Svar på tråden Kissig blöja