• emwia

    Vad gör ni tillsammans UTE såhär års?

    Vad gör ni tillsammans när ni är ute såhär års när det är kallt?
    Förutom på de orter man kan leka i snön alltså...

  • Svar på tråden Vad gör ni tillsammans UTE såhär års?
  • pigglet

    Förstår inte riktigt hur du menar - att det är kallt men inte snö? Trodde det var snö i hela Sverige just nu... så lite man vet...

    Skridskor kanske funkar då?
    Promenader, klappa hunder under promenaderna, prata med trevliga hundägare.
    Grilla korv, hamburgare, pinnbröd, varma mackor, maschmallows
    Gå i skogen
    Pimpla?
    Bygga trädkoja?
    Lekparker
    Mata fåglar

  • Petra123

    Min son tycker att det är hur kul som helst att bara gå ut och gå och peka och prata om saker och titta på alla bilar som kör förbi. Så det kan vi göra när vi har för tråkigt inne. Gå en promenad. :) Men det är kanske inte alla (1½-åringar), som är så lättroade? ^^

  • pigglet

    Dricka varm cholkad och fika ute är ju alltid trevligt!
    Blåsa såpbubblor funkar även på vintern. Är det tillräckligt kallt hinner de frysa i luften och exploderar ganska kul!
    Frysa islyktor är mysigt att tända på kvällen.

  • Sally09

    Vi har tur som bor granne med en jättebra lekplats!

    Vi gungar, åker rutschkana leker i "affären", bilen, cyklarna och gunghästen. Sen är det fortfarande isigt här så vi åker lite skridskor på skorna och upprepar "isen haaal" ha ha... Ut och gå ibland med vagnen och tittar och pekar på grejer. Sjunger mycket både när vi gungar cyklar (såna som går runt runt på lekplatser) och sitter i bilen. Det är obligatoriskt med cykellåtar, billåtar osv vid rätt grej

    Tycker det är mycket tråkigare att vara ute nu men en stund om dagen får det ju bli iaf. Vi hoppas på lite vår snart!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥Sally 090611 - BF 110730♥¸.?°´¯) ♥
  • Petra123
    pigglet skrev 2011-02-18 21:57:17 följande:
    Dricka varm cholkad och fika ute är ju alltid trevligt!
    Blåsa såpbubblor funkar även på vintern. Är det tillräckligt kallt hinner de frysa i luften och exploderar ganska kul!
    Frysa islyktor är mysigt att tända på kvällen.
    Åh bra tips! Min son älskar såpbubblor.
  • emwia
    pigglet skrev 2011-02-18 21:48:35 följande:
    Förstår inte riktigt hur du menar - att det är kallt men inte snö? Trodde det var snö i hela Sverige just nu... så lite man vet...

    Skridskor kanske funkar då?
    Promenader, klappa hunder under promenaderna, prata med trevliga hundägare.
    Grilla korv, hamburgare, pinnbröd, varma mackor, maschmallows
    Gå i skogen
    Pimpla?
    Bygga trädkoja?
    Lekparker
    Mata fåglar
    Jag skrev inte att det inte var snö, men här syns gräset i snön & det går inte så bra att åka på det eller göra nån snögubbe eller så... Fuktig kyla här, bitande kallt :(
    Var är fåglarna? Får gå ut och leta! O grilla lät ju mysigt!
    Tack för svar :)
  • emwia
    Petra123 skrev 2011-02-18 21:51:51 följande:
    Min son tycker att det är hur kul som helst att bara gå ut och gå och peka och prata om saker och titta på alla bilar som kör förbi. Så det kan vi göra när vi har för tråkigt inne. Gå en promenad. :) Men det är kanske inte alla (1½-åringar), som är så lättroade? ^^
    Min 1-åring vill titta på grävskopan ute länge men också peta på bilarna på parkeringen...
Svar på tråden Vad gör ni tillsammans UTE såhär års?