• Lingontuvan

    Hoppas jag får göra om det

    Satt precis och tittade på Sjukhuset på tv, man fick vara med på ett pars förlossning.. blev alldeles tårögd när den lille kom ut, så fint. Hoppas jag verkligen får göra om det fler gånger, har en dotter på 5,5 mån. Fler som känner likadant? Älskar att vara mamma Glad

  • Svar på tråden Hoppas jag får göra om det
  • Nesss

    Här är en till!
    Längtar som en toka till nästa gång :-P

    Serier som "Livet på BB" och "Sjukhuset" där de visas förlossningar grinar jag hejdlöst till varje gång och maken bara suckar och skakar på huvudet :-P


  • Lingontuvan
    Göllet skrev 2011-02-25 13:39:43 följande:
    Här är en till!
    Längtar som en toka till nästa gång :-P

    Serier som "Livet på BB" och "Sjukhuset" där de visas förlossningar grinar jag hejdlöst till varje gång och maken bara suckar och skakar på huvudet :-P
    haha precis samma här Glad jag brukar också titta på livet på BB, blir lika rörd varje gång.. min sambo förstår nog inte riktigt. Ögonblicket då vår dotter föddes glömmer man nog aldrig.
  • Nesss
    Lingontuvan skrev 2011-02-25 13:44:34 följande:
    haha precis samma här Glad jag brukar också titta på livet på BB, blir lika rörd varje gång.. min sambo förstår nog inte riktigt. Ögonblicket då vår dotter föddes glömmer man nog aldrig.

    Underbara serier! Dessa män alltså, så okänsliga


    Nej, det lär man aldrig göra. Hoppas man får uppleva det ett par gånger till iallafall :-P


  • Lingontuvan

    haha ja nog är vi olika, iallafall min sambo och jag. Han tycker också att förlossningen var något speciellt men inte på samma sätt kanske.  Vill absolut ha fler barn Skrattande

  • Snooze

    Förstår precis vad du menar! Det är så otroligt stort att bara se det på TV och sen kan man gångra känslan med hur mycket som helst när det gäller ens egen. Själv har jag fött 5 barn och blev så grymt besviken när 5:e förlossningen slutade i katastrofsnitt efter 4 perfekta "skolboksexemplariska" förlossningar.....

  • Lingontuvan
    Snooze skrev 2011-02-25 13:55:11 följande:
    Förstår precis vad du menar! Det är så otroligt stort att bara se det på TV och sen kan man gångra känslan med hur mycket som helst när det gäller ens egen. Själv har jag fött 5 barn och blev så grymt besviken när 5:e förlossningen slutade i katastrofsnitt efter 4 perfekta "skolboksexemplariska" förlossningar.....
    Ja, att gångra känslan flera gånger om är en jätte bra beskrivning Glad Vad härligt med 5 barn, men förstår om du blev besviken sista gången. Är det så att det går fortare för varje förlossning? - nyfiken-
  • Lingontuvan
    Snooze skrev 2011-02-25 14:07:08 följande:
    Mina förlossningar går toksnabbt vilket som, har blivit igångsatt med 4 av 5 och födde de 4 första på 11 timmar och en kvart sammanlagt

    Är du nyfiken på riktigt finns allt att läsa här:

    motherofthedevils.bloggplatsen.se/2009/11/21/.../
    OJ Solig det var riktiga racer förlossningar det haha, så skönt. Min tog ca 9 tim från första värk tills hon var ute.Helt okej känns det som.  Ska in och kolla din blogg nu
  • Lavendela

    Känner precis som du! Skulle kunna tänka mig att "göra om" graviditeten och förlossningen just för att det var så fantastiskt! Vilken känsloexplosion! Vill ha fler barn!

    Kan tipsa om en ny serie som är på gång. "en i minuten" en serie om förlossningar på västerås bb. Börjar den 7 mars på tv4!

  • Lingontuvan

    Ja det är verkligen en explosion i känslor Glad och bara på ett positivt sätt, man blir så överväldigad. Vill verkligen göra om det igen.

    Åhh den serien MÅSTE jag se, älskar att se sådana program. Tusen tack för tipset!

  • skånegås

    Jag ska snart föda mitt 4:e barn och älskar värkar men jag fixar inte att se förlossningar på tv. Tycker det är SÅ OBEHAGLIGT.... Jobbigt bara att se det på föräldrautbildningen...

  • Lingontuvan
    skånegås skrev 2011-02-26 13:50:50 följande:
    Jag ska snart föda mitt 4:e barn och älskar värkar men jag fixar inte att se förlossningar på tv. Tycker det är SÅ OBEHAGLIGT.... Jobbigt bara att se det på föräldrautbildningen...

    Grattis, vad härligt med en liten till jag tyckte värkarna var jobbiga men helt klart värt det när man fick ut resultatet haha..
Svar på tråden Hoppas jag får göra om det