• Lääängtar

    Kissat fel?!

    Lite pinsam fråga här men kan graviditetstest visa falskt positivt om kisset kom över max strecket?! Fick svagt positivt i morse (men väldigt synligt nog) med ett känsligt test men engativt med CB idag på eftermiddagen.

  • Svar på tråden Kissat fel?!
  • viseversa

    Cb är värdelösa så jag tycker du ska ta ett nytt test. För fick du pos så tror jag du kan lita på det. jag har fått svaga pos på testlagrets bla. Svaga men ja tydliga. Men cb visade klart negativt. Så aldrig mer cb säger jag. Och JA jag var gravid. 

  • Lääängtar

    Jobbigt att inte veta... Tror inte att det kom kiss där strecken ska komma i alla fall, men nog över max stäcket...

  • Lääängtar

    Nej, det var nog på rätt ställe och dök upp tidigt men stickan blev lite blurrig. Undrar om man kan få falskt positivt om man kissar för högt upp på stickan?

  • Clotilda

    Tips - kissa i en ren gräddfilsburk eller liknanade, och doppa sedan ner testet. Att försöka pricka den där stickan är ju omöjligt.

  • Lääängtar

    Tänker göra det men måste vänta tills jag blir kissnödig igen:p

  • semlorna
    Clotilda skrev 2011-02-28 19:00:48 följande:
    Tips - kissa i en ren gräddfilsburk eller liknanade, och doppa sedan ner testet. Att försöka pricka den där stickan är ju omöjligt.
    Jag använder mig av oanvänd plastmugg. Precis som du skriver så ger jag mig inte på att försöka kissa rätt å stickan
  • Rebban84

    Heja Märkligt ser inte datumet när detta skrevs men chansar. Var samma sak för mig igår, att jag råkade kissa över max-strecket och fick positivt svar. Men idag när jag testar är det negativt. Tillägg att det är väldigt tidigt. Ville höra om du var gravid eller om det var falskt positivt? 
    ????

Svar på tråden Kissat fel?!