• dragonfly123

    Från aldrig till ofta sjuk

    Hej!

    Nu är det såhär att jag för 6 månader sen började bli sjuk jätteofta. Innan var jag aldrig sjuk. Nu har jag blivit sjuk kanske 10 gånger på 6 månader... Hade feber och magsjuka i måndags, nu är det fredag och igår fick jag feber igen, och nu sitter den kvar.

    Vad kan ha ändrats så att jag alltid är sjuk? Jag tränar 5-7 gånger i veckan, äter sunt, äter multivitaminer och antioxidanter varje dag.

  • Svar på tråden Från aldrig till ofta sjuk
  • Allergiexperten

    Hej! När man är sjuk behöver kroppen tid för att läka ut ordentligt. Ofta kan man vara lite väl snabb med att återgå till arbetet innan man varit helt frisk. Stress är också något som sätter ner immunförsvaret eftersom kroppen får jobba mycket med att ta hand om stressen och då reagerar immunförsvaret sämre och man blir exempelvis förkyld hela tiden.
     Eftersom du tränar mycket kanske du varit lite snabb att återgå till träningen innan du varit helt frisk. Du blir därför mer mottaglig för olika typer av virus.
    Dock tycker jag att fortsätter du att ha feber som inte går ner bör du kontakta läkare.
    vänliga hälsningar Anitha

Svar på tråden Från aldrig till ofta sjuk