• adrift

    Hur gammal och hur gör man för bli fosterförälder ?

    Ja som titeln lyder , hur gör man för bli det och hur gammal och vad är där fler för "regler" man måste uppfylla ?

  • Svar på tråden Hur gammal och hur gör man för bli fosterförälder ?
  • Hypnos
    morochmer skrev 2011-04-22 23:12:45 följande:
    Ok, så då var det över 10 år sådan hon slutade. för att det brukar vara hela familjen och inte bara en familjemedlem som är familjehem.
    Hela familjen måste vara överens om att bli/vara ett familjehem men det innebär inte att mina barn arbetar som ett familjhem!Det gör väl i så fall jag som vuxen, jag som bivit utredd, jag som bär ansvaret för själva uppdraget och jag som får lön och betalat för det!
    Har ett par eller en ensamstående vuxen nu bestämt sig för att bli ett familjhem, att ha det som sitt jobb så är resten i familjen involverade i uppdraget men inget ligger under deras ansvar och det är inte deras jobb! 
  • adrift

    Jaha. Njae lite olika svar.. Men de e ju ett tag kvar + att när jag läser och jobbar inom det senare lär jag mig ännu mer:) dock kan ja nästan med säkerhet säga att vi (mamma) blev inte utredd varje gång utan hon va godkänd men sen fick hon ju träffa familjerna vilket vi också gjorde (de ja minns allafall) och allt sånt men inte utredd igen. De kan ja inte minnas hon berättat :s får fråga imorgon.

  • morochmer
    Hypnos skrev 2011-04-22 23:22:31 följande:
    Hela familjen måste vara överens om att bli/vara ett familjehem men det innebär inte att mina barn arbetar som ett familjhem!Det gör väl i så fall jag som vuxen, jag som bivit utredd, jag som bär ansvaret för själva uppdraget och jag som får lön och betalat för det!
    Har ett par eller en ensamstående vuxen nu bestämt sig för att bli ett familjhem, att ha det som sitt jobb så är resten i familjen involverade i uppdraget men inget ligger under deras ansvar och det är inte deras jobb! 
    Har jag påstått motsatsen?