• Limus

    Min vackra, underbara syster.

    Trodde aldrig jag skulle skriva ett inlägg i den här tråden.

    Men...

    Min syster skulle fått sitt första barn i höst, men måste nu avbryta graviditeten efter att på RUl fått veta att barnet inte skulle klara sig utanför livmodern.

    På tisdag ska hon föda sin lilla flicka, och jag kan knappt föreställa mig hennes smärta. Jag har ett stort hål i mitt hjärta, det blöder för hennes skull.

    Jag försöker vara där för henne, hoppas att jag och min andra syster kan vara där på ngt sätt.

    Har ni andra tips och råd om vad vi kan göra?


    Saga och jag är tuffa brudar i lyxförpackning
  • Svar på tråden Min vackra, underbara syster.
  • fönster mot vägen

    Lider med dig. Har dock inga råd att ge mer än att finnas där för henne. Har själv fått reda på ett dödsfall inom den närmsta familjen idag..är troligen psd):-

  • Sommar2

    Usch vad hemskt, men det ända du kan göra är att finnas där och stötta och lyssna. kram


     

  • Terese f

    jag tror att du inte ska säga så mkt, men tala om att du lyssnar om hon vill prata. För vill hon prata så gör hon det. och då är det bara att trösta krama, hålla om. Finns inte mkt annat att göra.

    beklagar sorgen!


  • Limus

    Tack alla. Vi ska ringa och prata med  barnmorska imorgon, eftersom min syster idag blev otroligt bemött på informationsmötet hon skulle få idag. De läste innantill ur den jävla broschyren hon fick med sig i fredags, och kunde inte ge ngn som helst info.

    Lägg till ett empatilöst bemötande, så har ni barnmorskan i ett nötskal.


    Saga och jag är tuffa brudar i lyxförpackning
  • Lindis1974

    Fy så trist. Jag vet hur det känns. Vi fick tvångs avbryta i v 17 pga kromosonfel hos barnet
    En kram till er.

  • Limus

    Jag skickar vidare alla kramar till min syster. Tack!!


    Saga och jag är tuffa brudar i lyxförpackning
  • MeandHim

    Då kan ni faktiskt göra en anmälan till patientnämden om hon blev illa bemött. Får man ett sånt besked får man banne mig vara lite ödmjuk och stöttande!
    Fick själv missfall med tvillingar i v20.
    Köp gärna en nalle, med vingar som en ängel, det fick vi och nallarna betyder otroligt mkt för oss. Låt henne få prata, skrika, vara arg. Du behöver inte säga så mkt, bara finnas där för henne.
    Stor kram till er!

  • Limus

    Meandhim: Tack. Jag ska ringa verksamhetschefen imorgon, han bör ju få veta vad som försiggår.

    Idag fick jag se bilder på världens sötaste lilla pyttebaby - fina lilla Emma! Söt som socker, liten och fin.


    Saga och jag är tuffa brudar i lyxförpackning
  • Ängeln Teo

    Beklagar er enorma förlust! Som de flesta skriver, var där för henne. Kanske laga nåt mål mat, åka och handla. Sluta inte att fråga om lilla Emma även sen när det gått en tid. Jag vet inte men en tjej jag känner fick ett kort på posten på morsdag. Hon uppskattade iaf det. Varm kram till er


    Ängeln Teo
  • Limus

    Jag har också funderat på det, en morsdaggåva. Tack för att tips och råd!


    Saga och jag är tuffa brudar i lyxförpackning
Svar på tråden Min vackra, underbara syster.