• Ljuvliga unge

    Hur orkar man fortsätta?

    Hej. Jag har precis fått veta att graviditet nr 5 är över. Vi har en son, men sen har det inte velat sig mera. Jag hade ett missfall före sonen och sen har jag nu haft tre missfall på 1½ år. Min undran till alla er där ute som har erfarenhet av detsamma är... Hur orkar man fortsätta? Har ni fått det efterlängtade barnet tillslut? Berätta och dela med er. Just nu känner jag mig bara så ensam i en skara av vänner som får barn nr 2 och 3 osv.

  • Svar på tråden Hur orkar man fortsätta?
  • KarolinaBjörk

    Man orkar för att man hoppas. Blir ledsen för din skull och hoppas att du snart får din tvåa!!

  • Lykkorus

    Håll hårt i hoppet och tron så håller jag tummarna för er!

  • Ljuvliga unge

    Tack! Just nu känns det bara så himla orättvist. Men det blir bättre med tiden.

  • ThereseJJ

    Hej!

    jag är mamma till två barn födda 2003 och 2004. Innan jag fick mitt första barn drabbades jag av missfall. Och för snart 2 år sen bestämde vi oss för att skaffa en 3.e, men i feb 2010 i 12:e graviditetsveckan konstaterades missfall. Jag blev knäckt, men gav mig på en ny graviditete nästan direkt, och i juli 2010 hände det som inte fikc hända, jag fick ännu ett missfall, denna gången med livshotande blödningar och allt blev ett verkligt trauma.

    Efter detta tog vi en paus, men kände att längtan var så stor, så på första försöket i dec 2010 blev jag gravid igen. jag är nu i vecka 23 och har drabbats av komplikationer hela graviditeten, men min bebis mår braHjärta det är det viktiga!

    Men man behöver mkt stöd för att orka igen o igen.....

  • Chava

    Hej.

    Ledsen för din förlust. Jag har bara varit gravid en gång - och min son dog förra veckan när han var 10 dagar gammal. Han var för tidigt född på grund av att jag fick havandeskapsförgiftning.
    Jag kan bara säga att jag brottas med samma tankar som du. Vågar jag försöka igen? Tänk om samma sak händer igen? Det gör så ont att tänka på min lilla pojke som var så fin. Att han inte kunde få leva är så sorgligt. Men vad jag känner  är att man MÅSTE gå vidare. För dem som älskar en och finns kvar runt omkring en. Tänk på att du har ett barn som du älskar och att han älskar och behöver dig. Din man älskar dig. Du har så mycket redan. Jag försöker fokusera på det positiva och tror på att vi kommer att vara lyckliga en dag igen.
    Jag hoppas att du får ditt efterlängtade barn. Jag tänker INTE ge upp, INTE vara rädd. Min ängel skulle vilja ha ett syskon. <3 Styrkekramar till dig.

  • Ljuvliga unge
    Chava skrev 2011-05-13 20:34:13 följande:
    Hej.

    Ledsen för din förlust. Jag har bara varit gravid en gång - och min son dog förra veckan när han var 10 dagar gammal. Han var för tidigt född på grund av att jag fick havandeskapsförgiftning.
    Jag kan bara säga att jag brottas med samma tankar som du. Vågar jag försöka igen? Tänk om samma sak händer igen? Det gör så ont att tänka på min lilla pojke som var så fin. Att han inte kunde få leva är så sorgligt. Men vad jag känner  är att man MÅSTE gå vidare. För dem som älskar en och finns kvar runt omkring en. Tänk på att du har ett barn som du älskar och att han älskar och behöver dig. Din man älskar dig. Du har så mycket redan. Jag försöker fokusera på det positiva och tror på att vi kommer att vara lyckliga en dag igen.
    Jag hoppas att du får ditt efterlängtade barn. Jag tänker INTE ge upp, INTE vara rädd. Min ängel skulle vilja ha ett syskon. <3 Styrkekramar till dig.
    Hej Chava. Åh, det smärtar mig verkligen när jag läser det du skrivit. Det vi går igenom går inte att jämföra med den sorg som ni upplever. Vad jag menar med att fortsätta, handlar inte om att fortsätta livet, utan att våga försöka sig på en graviditet igen. Jag älskar livet och jag älskar min familj. Min son är solen i mitt liv och jag skulle aldrig vilja vara utan honom. Jag är så otroligt tacksam för det jag har.
    Jag gläds med dem som får sitt efterlängtade barn och jag lider med dem som kämpar och förlorar. Jag hoppas och håller alla tummar att ni kommer att få ett syskon till er änglason.
    En stor kram till er Hjärta
Svar på tråden Hur orkar man fortsätta?