• SunnyBunny

    Nån som jobbar i Espresso house och vet vad dem har i sina islatte, eller har ni några andra bra recept som man kan göra hemma?

    Jag är totalt galen i Espresso house Islatte! Jag kan åka in till centrum bara för att köpa en! Jag lägger ut flera hundra i veckan på bara kaffe. Jag har testat och göra hemma från nåt recept på nätet men det smaka såklart skit. Nån som vet hur man kan göra en god islatte hemma? Såklart blir det ju aldrig som på Espresso House då dem har kaffe maskiner, men känns som man borde kunna göra godare än den jag lyckades med;) Tack!

  • Svar på tråden Nån som jobbar i Espresso house och vet vad dem har i sina islatte, eller har ni några andra bra recept som man kan göra hemma?
  • Lady without tattoo

    Inte får du reda på Espresso House's islatterecept


    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • SunnyBunny
    Lady without tattoo skrev 2011-05-12 11:22:56 följande:
    Inte får du reda på Espresso House's islatterecept
    Vadå är det hemligt;) Men på en ungefär! Såg nu senast  jag var där att de hällde i vanlijextrakt, så långt är jag med;)
  • Lady without tattoo
    SunnyBunny skrev 2011-05-12 11:26:32 följande:
    Vadå är det hemligt;) Men på en ungefär! Såg nu senast  jag var där att de hällde i vanlijextrakt, så långt är jag med;)
    Varför tror du de tar betlat för sitt kaffe? Inte är det för att ge dig receptte sedan iaf.
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • SunnyBunny
    Lady without tattoo skrev 2011-05-12 11:29:09 följande:
    Varför tror du de tar betlat för sitt kaffe? Inte är det för att ge dig receptte sedan iaf.
    Jag får väl fråga på Flashback istället då, där brukar man kunna få tag i det mesta;)

    Men vill även ha andra recept på islatte man kan göra hemma!
  • Lady without tattoo
    SunnyBunny skrev 2011-05-12 11:37:47 följande:
    Jag får väl fråga på Flashback istället då, där brukar man kunna få tag i det mesta;)

    Men vill även ha andra recept på islatte man kan göra hemma!
    Ja fråga där du.Lycka till
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Druantia
    SunnyBunny skrev 2011-05-12 11:37:47 följande:
    Jag får väl fråga på Flashback istället då, där brukar man kunna få tag i det mesta;)

    Men vill även ha andra recept på islatte man kan göra hemma!
    Lite vaniljglass i är mums. :) Iskallt kaffe med isbitar (starkt kaffe) mjölk och så vaniljglass! Åh ljuvligt. :)
  • SunnyBunny
    Druantia skrev 2011-05-12 11:39:21 följande:
    Lite vaniljglass i är mums. :) Iskallt kaffe med isbitar (starkt kaffe) mjölk och så vaniljglass! Åh ljuvligt. :)
    Tack:) Ska jag testa!
  • Just me

    Sen finns det Icecoffee man kan köpa (påsar) från b.la Konsum. Super gott och svalkande. Bara att ha i mjölk och kanske lite grädde om du vill det ... en skvätt konjak så får du även en god Kaffedrink

  • SunnyBunny
    Just me skrev 2011-05-12 16:07:04 följande:
    Sen finns det Icecoffee man kan köpa (påsar) från b.la Konsum. Super gott och svalkande. Bara att ha i mjölk och kanske lite grädde om du vill det ... en skvätt konjak så får du även en god Kaffedrink
    Jasså:) Tack! Det får jag kolla efter! Låter smaskigt:)
  • Just me
    SunnyBunny skrev 2011-05-13 06:58:17 följande:
    Jasså:) Tack! Det får jag kolla efter! Låter smaskigt:)
    Ja gör den , den är super smaskig! Bästa jag vet en varm sommardag!! :)
  • Meline

    Äh, anställda på espresso house har väl knappast skrivit på något sekretessavtal, så någon anställd eller ex-anställd kan säkert berätta hur den görs.

    Jag hittade ett recept som enligt bloggaren ska smaka likadant, har inte testat latten själv så jag vet inte som det smakar samma:

    Espresso, eller starkt kaffe. Fyll ca 1/4 av glaset
    Två väl fyllda teskedar med råsocker
    Blanda
    Is
    Mjölk

    Kan tänka mig att de slänger i lite av sin smaksättningssirap också.

  • gloria

    i en liten islatte (400ml) är det is, enkel espresso, ca 1/2msk vaniljsyrup och mjölk. simple as that. syrupen kan du köpa för 49kr på vilket espressohouse som helst. good luck!

Svar på tråden Nån som jobbar i Espresso house och vet vad dem har i sina islatte, eller har ni några andra bra recept som man kan göra hemma?