• jansson77

    "gratis barnstartkit"

    Hej!
    Har hört många väninnor som fått ett startkit när dom varit gravida, från tex Babyproffsen gratis, har för mig att det även finns på apoteket.
    Finns det några sådana möjligheter när man adopterar?

  • Svar på tråden "gratis barnstartkit"
  • anteninna

    Hej!

    Jag bara anmälde mig på pampers eller libero tror jag och så skrev man ut ett papper som man bytte mot en sån "babybox" på tex barnens hus. Dock så är ju det mesta för nyfödda men en del av grejerna funkar även för barn som är några månader.
     

  • Mimab

    Hej!
    Jag mailade Libero om att vi ska adoptera och barnet var x antal månader. Då skickade de en försändelse med anpassade produkter. Fick även en check för att kunna hämta ut ett blöjpaket på Lindex med Up&Go-blöjor. Det som vi fick i paketet hem var lite större blöjor, en handdocka, halksockor, kuponger, liten förpackning våtservietter och kanske något mer som jag glömt.

  • jansson77

    Aaa, men va bra! Det ska jag försöka komma ihåg.
    Får man annars detta startkit automatiskt om man får barn magvägen?

  • LindiweSA

    Vi fick ett paket från Pampers när vi väntade vår dotter för tre år sedan. Vi tog sedan med det som var ämnat för mindre barn (blöjor mm) ner och gav till barnhemmet. Bra med tips om att mejla Libero, det missade vi sist.
    Det kan vara bra att mejla Pampers och Babyproffsen också för annars får man ständiga mejl med att: "nu är din bebis 2 månader och det är dags för..." LIte jobbigt särskilt när man som vi fortfarande väntar på barnbeskedet.

Svar på tråden "gratis barnstartkit"