• Anonym (ledsen)

    hjälp.. :(

    För lite mer än ett år sedan förlorade jag min dotter sent in i graviditeten, hon dog i magen i v36...

    Efter det har jag mått sådär, det var vart upp och ner. Men har nu kännt ett tag att det känns bättre.
    Efter två månader började jag jobba, och ja.. levde som normalt.

    Men NU har alla känslor blommat upp igen, känner en sån stor saknad, ont i hjärtat. Är inne i en depp-period och vill bara gråta..
    När jag ser gravida, och små bebisar bränner tårarna och jag vill bara dö...

    Till saken hör den att jag precis ska byta jobb, till en butik som säljer mest bebis grejer så som vagnar, bebiskläder, och ja, allt!
    Hjälp... Hur ska jag klara av det när jag känner såhär?!
    :( jag vill bara dö känns det som

  • Svar på tråden hjälp.. :(
  • Anonym

    Jag är jätteledsen för din och din ängels skull!

    Vi förlorade våra tvillingar mycket tidigare i graviditeten, vecka 17, vilket kanske gör det lättare, men jag har fortfarande tunga dagar och gråter hejdlöst över dem ett och ett halvt år senare. Ingen runt om kring verkar tro att man kan sörja så länge, utom en psykolog jag träffade som tyckte att det var självklart. Det är så lätt för omgivningen att tycka att nu borde du vara över detta, och ibland går man på det själv, börjar kräva av sig själv att man ska må bättre än man gör.

    Jag tycker verkligen inte att din reaktion är ett dugg konstig, men jag förstår att det inte är lätt. Hur normalt det än är att reagera på gravida och bebisar när man har förlorat så gör det inte jobbet i en bebisaffär lättare...

    Hoppas det känns annorlunda när du väl börjar, annars måste du nästan försöka få något annat?

    Styrkekramar!

Svar på tråden hjälp.. :(