• enny signatur

    Uppsala med BF hösten 2011

    Fortfarande har jag inte hittat någon "vanlig" tråd för de som väntar barn till hösten i Uppsala med omnejd så jag startar en här (finns specialgrupper innan, men det är en annan sak). 
    Jag tycker mig skymta magar lite överallt så sådan brist på gravida borde det icke vara, häng gärna på :) 

  • Svar på tråden Uppsala med BF hösten 2011
  • enny signatur
    knasboll1 skrev 2011-10-02 23:24:12 följande:
    fick barn i juli:)
    Grattis, hur går livet? :)
  • Rehnish

    Jag fick min dotter i september, hon är en rolig individ =)

  • enny signatur
    Rehnish skrev 2011-10-05 21:18:12 följande:
    Jag fick min dotter i september, hon är en rolig individ =)
    Grattis :) Hur känn det nu? Hur gammal är hon nu (dvs när i sep kom hon)? 
  • Rehnish

    Tack tack! Jo, det känns ganska bra faktiskt.. Jag får liksom bara vara blöj-ansvarig, så vi fördelar arbetet så gott vi kan.. hehe Hon är nästan 2 veckor nu, och vi har fått igång amningen och vi har varit på kontroll vägning och mättning och det har gått bra också. Har du också barn? eller när är du beräknad? Grattis förresten!

  • enny signatur
    Rehnish skrev 2011-10-06 19:54:51 följande:
    Tack tack! Jo, det känns ganska bra faktiskt.. Jag får liksom bara vara blöj-ansvarig, så vi fördelar arbetet så gott vi kan.. hehe Hon är nästan 2 veckor nu, och vi har fått igång amningen och vi har varit på kontroll vägning och mättning och det har gått bra också. Har du också barn? eller när är du beräknad? Grattis förresten!
    Blöjansvarig, låter som det min make fick vara ;) Jag fick vara matansvarig typ (ja jag fick ju byta blöjor med men inte lika ofta). Jag har en dotter på 4½år, mitt lilla troll :) och är beräknad till 2 nov (eller 30 okt, vilket man önskar) så är i v 36 just nu och går mest och väntar...
  • Rehnish

    Hehe! Det är svårt som kille att veta sin roll :/ så jag försöker i alla fall vara blöj och laga mat ansvarig så får min dotters mamma vara sov och mat ansvarig för Cornelia :)

    Men va kul grattis ännu en gång!

  • enny signatur
    Rehnish skrev 2011-10-09 18:08:54 följande:
    Hehe! Det är svårt som kille att veta sin roll :/ så jag försöker i alla fall vara blöj och laga mat ansvarig så får min dotters mamma vara sov och mat ansvarig för Cornelia :)

    Men va kul grattis ännu en gång!
    Alla bra fördelningar är ju bra ;) Jag minns mest att ingen fick sova när dottern var liten, den här gången hoppas jag att ungen tänker sova lite mer på natten ;) 
Svar på tråden Uppsala med BF hösten 2011