• Kickan90

    Väntar barn i Helsingborg, BF 2012

    Då vi ska flytta till helsingborg så tänkte jag göra en ny tråd om vi som väntar barn 2012.


    Oavsett om vi är unga eller "gamla", väntar första barnet eller om de är fjärde barnet alla är välkomna att skriva som ska ha barn år 2012 Glad


    Här kan vi prata om våra funderingar kring: Graviditeten, förlossningen, våra känslor, andra frågor eller bara snacka lite "skit" ^^

    Tänkte att vi även kunde fixa några träffar då vi kan bada, fika, shoppa m.m.
    Kan ju alltid vara kul sätt att träffa nya kompisar, Men det är såklart inget måste för dom som vill vara lite anonyma.

  • Svar på tråden Väntar barn i Helsingborg, BF 2012
  • Idizen

    Hej
    Hur går det för er alla?

    Själv är jag i vecka 14+2 idag, så jag har ju lite kvar =)

    Mår faktiskt hyfsat bra...
         

  • Nummer3sommaren2012

    Ansluter mig till er tråd.Är 36 år och väntar mitt 3:e barn.Dock finns inte pappan med i bilden då han valt att ta avstånd.Men jag är lika glad trots det....Barnet är väldigt välkommet.

  • Kickan90
    Idizen skrev 2011-11-22 19:48:45 följande:
    Hej
    Hur går det för er alla?

    Själv är jag i vecka 14+2 idag, så jag har ju lite kvar =)

    Mår faktiskt hyfsat bra...
    Jodå det är bra, fast att det inte är långt kvar Glad
    Går in i v.32 på fredag <3

    bebisen gillar att ligga på min höft så det är lite ömt emellanåt, börjar bli svårt att ta sig upp ur sängen men sambon hjälper till så fort jag är påväg upp.
    är inte så super duper stor ändå, bara gått upp 10kg och då gick jag ner 8kg redan i v.7. 

    Men åååh vad man längtar efter lilla bebisen..
    Nummer3sommaren2012 skrev 2011-11-23 13:33:01 följande:
    Ansluter mig till er tråd.Är 36 år och väntar mitt 3:e barn.Dock finns inte pappan med i bilden då han valt att ta avstånd.Men jag är lika glad trots det....Barnet är väldigt välkommet.
    Tråkigt att han väljer det, barnet vill ju gärna ha kontakt med båda senare..
    Men tur att bebisen är välkommet ändå : )

    Har några utav er tagit reda på könet eller ska, var det lätt för er?
    Våran lilla bebis visade det på 5e ultraljudet på ett privat ultraljud ( de första UL var redan i v.7 pga att jag blev inlagd).  
  • Idizen
    Kickan90 skrev 2011-11-23 22:49:20 följande:
    Jodå det är bra, fast att det inte är långt kvar Glad
    Går in i v.32 på fredag <3

    bebisen gillar att ligga på min höft så det är lite ömt emellanåt, börjar bli svårt att ta sig upp ur sängen men sambon hjälper till så fort jag är påväg upp.
    är inte så super duper stor ändå, bara gått upp 10kg och då gick jag ner 8kg redan i v.7. 

    Men åååh vad man längtar efter lilla bebisen..
    Nummer3sommaren2012 skrev 2011-11-23 13:33:01 följande:
    Ansluter mig till er tråd.Är 36 år och väntar mitt 3:e barn.Dock finns inte pappan med i bilden då han valt att ta avstånd.Men jag är lika glad trots det....Barnet är väldigt välkommet.
    Tråkigt att han väljer det, barnet vill ju gärna ha kontakt med båda senare..
    Men tur att bebisen är välkommet ändå : )

    Har några utav er tagit reda på könet eller ska, var det lätt för er?
    Våran lilla bebis visade det på 5e ultraljudet på ett privat ultraljud ( de första UL var redan i v.7 pga att jag blev inlagd).  
    Skönt att du inte har så långt kvar... shit 10 kg är ju ingenting =)

    Kan förstå att du längtar ....

    Vi var och tjuvtittade med 2:a sonen. Hon som gjorde det såg det på typ 3 sekunder.. Helt klart en pojke =) denna gången ska vi inte kolla.. Hoppas på en flicka eftersom vi redan har 2 pojkar, men det är lika välkommet vad osm än kommer =) 
  • Kickan90
    Idizen skrev 2011-11-24 10:59:32 följande:
    Skönt att du inte har så långt kvar... shit 10 kg är ju ingenting =)

    Kan förstå att du längtar ....

    Vi var och tjuvtittade med 2:a sonen. Hon som gjorde det såg det på typ 3 sekunder.. Helt klart en pojke =) denna gången ska vi inte kolla.. Hoppas på en flicka eftersom vi redan har 2 pojkar, men det är lika välkommet vad osm än kommer =) 
    Haha nej dom säger det xD men ska inte klaga, märker att magen växer otroligt mycket nu, ser skillanden på ett foto från v.28..

    Va roligt :) tycker att det är roligt att man kan se könet på ultraljud.
    Men sen har man ju hört lite skräckisar om att det kanske inte stämmer osv, men tyckte att vi kunde se det ganska tydligt men sen är det ju strunt samma vilket kön det blir egentligen, så länge bebisen mår bra och att går fint :D 
  • Kickan90

    Några utav er som har börjat gå på föräldragrupp?
    Vi var där för första gången i måndags och det var väldigt intressant och spännande tyckte vi båda 2 :)

    även om man visste endel från början så fick man ändå lite mer svar och kunde få svar på några frågor ^^ 

  • Minisessan

    21år andra barnet med bf 31 mars alltså vecka 23 :) dottern är 15 månader nu så blir tätt. :) bor i höganäs

  • Kickan90
    Minisessan skrev 2011-11-30 19:25:08 följande:
    21år andra barnet med bf 31 mars alltså vecka 23 :) dottern är 15 månader nu så blir tätt. :) bor i höganäs
    haha super tätt då x)
    jasså lilla höganäs, där ser man :)
  • Kickan90

    Hur mår alla ni, har ni varit på föräldragruppen ännu?
    förra vecka var vårat sista och nu har vi en tid hos barnmorskan på onsdag, sen 2 redan bokade i januari men kommer nog bli en till närmre BF.

    snart blir det att flytta och de ska bli så härligt, känns så himla konstigt att vi inte har haft eget boende på ett tag nu eftersom vi letade efter en ny lägenhet också skulle denna sedan totalrenoveras, men härligt ska det bli iallafall att flytta till en 3a istället för våran "gamla" 1,5a (stoor 1a som var avdelad) Skrattande
    är just nu i v.34+3 och nu börjar magen verkligen att växa <3

  • Kickan90

    Här har man fått en liten flicka i v.38+1 :)
    hon tog 4 timmar från första värken och var 48cm lång o vägde 2820g <3 

  • Kickan90
    Idizen skrev 2012-01-19 19:02:11 följande:
    Grattis kickan90. Låter som det gick snabbt och lätt. Njut nu!
    ja det gick verkligen snabbt, kändes som att det tog 10min ^^
    ont gjorde det, speciellt den sista krystningen, men allt gick bra och nu bara njuter nu =)

    vilken vecka är du i nu? Glad 
  • Idizen

    Låter härligt :) är i v 23 nu, så jag har ju en bit kvar :)
    Hon va inte speciellt stor ;) lilla pluttan. Har ni kommit på något namn än?

  • Nummer3sommaren2012
    Kickan90 skrev 2012-01-19 18:06:35 följande:
    Här har man fått en liten flicka i v.38+1 :)
    hon tog 4 timmar från första värken och var 48cm lång o vägde 2820g <3 
    Grattis till lill tjejejn..    det vart mig en liten en....
  • Kickan90
    Idizen skrev 2012-01-20 21:37:15 följande:
    Låter härligt :) är i v 23 nu, så jag har ju en bit kvar :)
    Hon va inte speciellt stor ;) lilla pluttan. Har ni kommit på något namn än?
    Nej det var hon inte, men hon var större än mig när jag föddes ^^
    jag var 46cm o vägde 3300g så jag var något "tjockare" x)
    Ja hon ska heta Nowa Skrattande
    Nummer3sommaren2012 skrev 2012-01-20 21:56:48 följande:
    Grattis till lill tjejejn..    det vart mig en liten en....
    Tack så mkt, haha ja det är hon. såg en som hade fått en liten tös som vägde 4000g, det var en stor skillnad och jag insåg hur liten min flicka var ^^ haha!!
Svar på tråden Väntar barn i Helsingborg, BF 2012