• Oklart

    Få och dåliga simmare. Pregnyl + Gonal-F - någon med erfarenhet?

    I maj fick min älskade make reda på att han har få och dåliga simmare och fick Pregnyl och Gonal-F för att förbättra mängden och kvaliteten. Han ska på återkontroll i slutet av augusti för att se hur pass det har fungerat.

    Är det någon av er som har erfarenhet av dessa hormonpreparat för MÄN - man läser ofta här om användandet av Pregnyl för kvinnor, men för män verkar det tunt? Fungerade det? 

    Han har också testosteronbrist och behandlades i flera år med testosteronsprutor. Läkaren glömde visst att tala om att de påverkade fertiliteten NEGATIVT. *mutter* Dessutom lider han av ED och retrograd ejakulation. Kan bli tufft att få till en liten på egen hand med andra ord ... 

  • Svar på tråden Få och dåliga simmare. Pregnyl + Gonal-F - någon med erfarenhet?
  • Snorpan77

    Min sambo åt Gonal-F i 3 månader, men för honom blev det försämrat resultat. Hoppas givetvis att ni har bättre lycka.

    Mvh S  

  • Oklart
    Snorpan77 skrev 2011-07-28 10:55:06 följande:
    Min sambo åt Gonal-F i 3 månader, men för honom blev det försämrat resultat. Hoppas givetvis att ni har bättre lycka.

    Mvh S  
    Åt? Maken tar sprutor ... Åt han bara Gonal-F eller var det i kombonation med något annat?
  • Greta1

    Min sambo fick avsevärt bättre resultat efter hormonbehandling, både fler och piggare simmar! På vilken klinik går ni?
     

  • Oklart
    Greta1 skrev 2011-08-02 20:49:42 följande:
    Min sambo fick avsevärt bättre resultat efter hormonbehandling, både fler och piggare simmar! På vilken klinik går ni?
    Men det känns väl hoppfullt! =) Tack för svaret!

    Det är faktiskt bara han som "går", han har dåliga njurar och blev indragen i ett prohekt där man utreder fertiliteten i kombination med dålig njurfunktion. Himla tur, eftersom det ju tar lång tid av misslyckade försök att föröka sig innan man ens får en utredning, och sen tar det ju ytterligare tid av undersökningar, väntan på provsvar, kontroller om behandlingar har funkat osv. Dessutom har jag (åtminstone har jag inte haft tidigare) inga problem att bli gravid, så det är naturligt att utreda och behandla honom i första hand. I en vanlig utredning utreder man ju båda, så då ska man ju liksom vänta på tider och provsvar osv för två.

    Han går på Centrum för Andrologi och Sexualmedicin på Karolinska Universitetssjukhuset. Duktiga läkare, trevlig och förtroendeingivande personal och man känner sig väl omhändertagen och lyssnad på på alla möjliga vis. Skönt - för det är ju liksom en tillräckligt jobbig grej ändå! 

    Ni då? Hur är det med er? 
Svar på tråden Få och dåliga simmare. Pregnyl + Gonal-F - någon med erfarenhet?