• m69

    Singelkille som skaffat barn med lesbiskt par.

    Hej!

    Jag är en kille (hetero, singel) som nyss fått en son. Jag är god vän med både den biologiska mamman och hennes fru, och barnet är förstås planerat och vi är överens om att jag ska vara den ena vårdnadshavaren. De hade försökt med IVF-behandling under en tid innan de frågade mig (för andra gången) om jag skulle vilja bli pappa åt deras barn.
    Efter en hel del fundering så kände jag att jag ville det, och nu är vi redo(hjälp?) för ett på många sätt nytt liv.

    Men självklart är det ju mycket som får tankarna att snurra ändå, både inför framtiden och nu när man är inne i den täta bubblan och inte riktigt fattar vad som hänt.

    De bor just nu någon timmes  resväg från mig, och jag kommer därför att vara/bo mycket hos dem första tiden, men målet är att vi på ett eller annat sätt ska bo så nära varann som möjligt. 

    Min första fråga är helt enkelt om någon här känner igen sig i min situation, både som kille eller tjej, hetero eller homo?

    Hör GÄRNA av er!! 

  • Svar på tråden Singelkille som skaffat barn med lesbiskt par.
  • francescka

    Hej, jag vidarebefodrar ett inlägg som jag skrivit på fler ställen. Håller på med en dokumentär om detta och skulle gärna vilja komma i kontakt med dig. 

    Mvh. Sara

    ----------

    Hejsan,

    jag heter Sara och har just blivit medlem här på forumet. Jag lever själv i en samkönad relation och har en del frågor och funderingar kring framtida förälldraskap. Just nu arbetar jag med en dokumentär om detta och skulle vilja komma i kontakt med andra homo/bi- kvinnor och följa deras väg in i förälldraskapet. 

    Om du bor i sthlmstrakten och skulle vilja dela med dig av dina erfarenheter så får du gärna kontakta genom att skriva ett mail här på familjeliv.  Min tanke är att vi ses förutsättningslöst första gången (utan kamera) på ett café eller liknande och sedan kan du/ni känna efter om ni vill delta efter det. 

    (Du/ni som redan har barn får också gärna kontakta mig så att jag kan få ta del av era erfarenheter, då jag kommer att vilja ha med olika personers perspektiv  i filmen)

    Varmt tack på förhand,

    Sara 

Svar på tråden Singelkille som skaffat barn med lesbiskt par.