• many87

    Travmänniskor

    Hej
    Jag tänkte kolla om de fanns fler travmänniskor som sitter å kikar på denna sidan..
    Tänkte vi kunde samlas här å prata lite om allt å inget Glad 
    kanske visa lite kort på våra travhästar osv...
    Får se om de finns fler än jag som håller på med detta... Glad 

  • Svar på tråden Travmänniskor
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-08-01 20:26:50 följande:
    Grattis vad kul =)) dags för att planera in start nu då?
    Indianen kom med till Färjestad på måndag, Rottan försöker jag få med till Mantorp  den 12 augusti. Indianen få med starta här hemma den 12dje.
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-08-02 13:26:02 följande:
    så kul =) hoppas på bra spår å bra lopp så dom får pengar med sig hem

    Spår 1 på färjestad med Indianen med Morgan Ivarsson i sulkyn så vu hoppas vi på pengar för då är jag överlycklig! Han har 70% av sina starter så man kan ju hoppas att det håller i sig!
  • many87
    cajsasmamma skrev 2012-08-02 19:07:19 följande:
    Spår 1 på färjestad med Indianen med Morgan Ivarsson i sulkyn så vu hoppas vi på pengar för då är jag överlycklig! Han har 70% av sina starter så man kan ju hoppas att det håller i sig!
    Ska hålla alla tummar jag har =) stort lycka till =) meddela sen hur de gått =))
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-08-02 19:45:59 följande:
    Ska hålla alla tummar jag har =) stort lycka till =) meddela sen hur de gått =))

    Det ska jag göra på tisdag( i bästa fall på måndagkväll om jag får igång min mobil med internet!)
  • many87

    Nu är vår herre anmäld till kval igen... fick stryka honom sist men nu är vi på gång..
    Fick Peter Untersteiner Skrattande

  • cajsasmamma

    Vart ingen start i måndags, tävlingarna på Färjestad fick ställas in pga förmycket regn Men nu kör vi med både Rottan och Indianen på Vaggeryd på måndag. Fick Sjunnesson och Tommy Karlstedt som kuskar!

    Many har eran kvalat nu? Hur gick det isf? 

  • many87
    cajsasmamma skrev 2012-08-09 00:13:05 följande:
    Vart ingen start i måndags, tävlingarna på Färjestad fick ställas in pga förmycket regn Men nu kör vi med både Rottan och Indianen på Vaggeryd på måndag. Fick Sjunnesson och Tommy Karlstedt som kuskar!

    Many har eran kvalat nu? Hur gick det isf? 
    så tråkigt :(
    hoppas på bättre väder på måndag :)
    är du nöjd med spår å kuskar?

    ja han kvalade igår, gick toppen å fick fina ord om honom av Peter efteråt =D
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-08-10 14:59:26 följande:
    så tråkigt :(
    hoppas på bättre väder på måndag :)
    är du nöjd med spår å kuskar?

    ja han kvalade igår, gick toppen å fick fina ord om honom av Peter efteråt =D
    Spår 8 med Rottan-Sjunnesson helt okej bara han får ut henne på upploppet, hon gick lite under 16 på sista provloppet för några veckor sen helt avstannande och kusken fick hålla i henne rejält.

    Indianen fick spår 1 från 20 meters tillägg och han hoppas vi på att han nu får ett lopp o kroppen och kanske en matlapp hem?!  
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-08-10 14:59:26 följande:
    ja han kvalade igår, gick toppen å fick fina ord om honom av Peter efteråt =D
    Grattis förresten! Och nu blir det start snart?
  • many87

    Okej.. Hoppas dom får perfekta lopp så ni får pengar med er hem :)
    Ska hålla tummarna m..

    Vi planerar start i mitten på september eller början sv oktober, han ska få gå med på 2-3provlopp till nu innan, ett för att testa auto start å sen behöver han något lopp till för att fatta bättre , igår såg man att han börjar förstå men behöver några fullvägsjobb till i fler häst sällskap innan vi tar ut honom i lopp..

  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-08-10 20:31:21 följande:
    Okej.. Hoppas dom får perfekta lopp så ni får pengar med er hem :)
    Ska hålla tummarna m..

    Vi planerar start i mitten på september eller början sv oktober, han ska få gå med på 2-3provlopp till nu innan, ett för att testa auto start å sen behöver han något lopp till för att fatta bättre , igår såg man att han börjar förstå men behöver några fullvägsjobb till i fler häst sällskap innan vi tar ut honom i lopp..
    Det hoppas jag med

    Lycka till med eran när det blir start.

    Här planeras det redan för nästa starter efter måndag, men jag ska åka iväg 5 dgr och då ska hästarna få gå på bete och vila upp sig lite. 
  • many87

    Hej hur går de för er med era små djur? :)

    Här går de bara bra, 1 åringen är så snäll å go att köra :)
    Planer är nu att vi ska anmäla till debut för 3 åringen, spännande :D
    Sen har vi även utökat vår verksamhet med ett 4 årigt sto som vi ska hämta hem till helgen :)))

  • cajsasmamma

    Jag håller på och lägga ner travet kroppen säger nej nu.

    Undrar om man får länka blocket annonser här? Annars kan man Pma mig om man vill ha en eller tre snälla hästar.

    Ska satsa mer på dotters ridning och sen ska jag ta in mer inhyrningar för att försörja mig. 

  • MoonFlight

    Jag har också lagt ner mitt häst liv för tillfället. 
    Ridhästen utlånad till en tjej som vill träna och tävla lite och travaren (08:a) är hos en leasingtagare och är väldigt nöjd med henne så snart blir det provlopp och förhoppningsvis starter! 
    Längtar tills vi får sen henne på banan igen... 

  • cajsasmamma
    MoonFlight skrev 2012-11-08 11:42:34 följande:
    Jag har också lagt ner mitt häst liv för tillfället. 
    Ridhästen utlånad till en tjej som vill träna och tävla lite och travaren (08:a) är hos en leasingtagare och är väldigt nöjd med henne så snart blir det provlopp och förhoppningsvis starter! 
    Längtar tills vi får sen henne på banan igen... 
    Jag kommer nog ta upp travlivet om ett år eller så, men just nu nöjer jag mig med att hjälpa pappa med hans starthäst och följa med kompisar och selar ut deras hästar till start  
  • many87


    Min gosse gjorde sin andra start igår :) min duktiga gosse, en 6e plats fick han med sig hem :) såå nöjd å glad över hans insats :D
  • cajsasmamma
    many87 skrev 2012-12-17 10:00:28 följande:

     


    Min gosse gjorde sin andra start igår :) min duktiga gosse, en 6e plats fick han med sig hem :) såå nöjd å glad över hans insats :D
    Låter ju toppenbra {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Travmänniskor