• shelby

    Fler gravida i Jönköping med omnejd?

    Finns det fler gravida där ute i Jönköping eller runt om?
    Förstagångsföräldrar så som flerbarnsföräldrar. Vore kul att tjattra med liksinnande i samma område  

  • Svar på tråden Fler gravida i Jönköping med omnejd?
  • Lillolett
    Delfinica74 skrev 2011-11-13 21:31:14 följande:
    Hej lillolett :)
    Tack tack, jag har bott i Helsingborg i många år men nu är skåning som bor i Småland :) Jag är i vecka 12+2, vilken vecka är du i?
    Åh va roligt, var i Helsingborg är du från? Jag är från Malmö och Helsingborg, har bott här i 4 år nu i Jkp:) Så vi är flera skåningar här hihi..

    Härligt! Jag är nu i vecka 21:)
  • Lillolett
    Elin 79 skrev 2011-11-12 22:10:11 följande:
    Hejsan!

    En till från Jönköping här =)
    Är idag i vecka 33+0 och väntar mitt tredje barn.
    Har en pojke född -07 och en flicka född -09.
    Välkommen! Kul med flera=)
  • Delfinica74

    Nämen va lustigt, jag har också bott i Malmö i 5 år (nära Caroli city) resten har jag bott i Helsingborg, Slottshöjden o Husensjö :) Var har du bott någonstans? Ja världen är bra liten :)

  • Lillolett
    Delfinica74 skrev 2011-11-14 08:21:48 följande:
    Nämen va lustigt, jag har också bott i Malmö i 5 år (nära Caroli city) resten har jag bott i Helsingborg, Slottshöjden o Husensjö :) Var har du bott någonstans? Ja världen är bra liten :)
    Jaha haha! Jag är från Värnhem och Elineberg:) Hur trivs du i Norrahammar nu då? Vilken del av Norrahammar bor ni i? Bodde på slätten innan och min syster bor uppe i villorna över viadukten:)
  • Delfinica74

    Jag trivs jätte bra här i Norrahammar, vi bor i utkanten av Norrahammar angränsande till Hovslätt. Världen är bra liten :) Just nu är jag lite nere, var på kubbundersökning igår och fick där veta att barnet var dött och fick idag genomgå en kemisk abort. Det har varit känslomässigt omvälvande och vi har sörjt i dessa två dagar. Men nu måste vi blicka framåt.

  • Lillolett
    Delfinica74 skrev 2011-11-15 18:17:33 följande:
    Jag trivs jätte bra här i Norrahammar, vi bor i utkanten av Norrahammar angränsande till Hovslätt. Världen är bra liten :) Just nu är jag lite nere, var på kubbundersökning igår och fick där veta att barnet var dött och fick idag genomgå en kemisk abort. Det har varit känslomässigt omvälvande och vi har sörjt i dessa två dagar. Men nu måste vi blicka framåt.
    Nä men oj! Beklagar verkligen, fy så hemsktGråter Men det blir bättre nästa gång! Man får blicka framåt som du säger, har inte varit med om varken missfall eller abort själv men kan tro att man mår dåligt. 
    Hur lång tid tar det innan man kan bli gravid igen eller hur funkar det?  Kram på dig!
  • Delfinica74

    De säger att man ska vänta 1-2 menscyklar och sen är det till att försöka igen. Vi får hoppas på det bästa, men det är ju inte så att man har åldern med sig direkt :( Kram till dig

  • Lillolett
    Delfinica74 skrev 2011-11-16 08:37:34 följande:
    De säger att man ska vänta 1-2 menscyklar och sen är det till att försöka igen. Vi får hoppas på det bästa, men det är ju inte så att man har åldern med sig direkt :( Kram till dig
    Åh men nästa gång går det vägen ska du se! Jag försöker alltid tänka att allt händer av en mening, kanske inte är det lättaste men man får försöka iallafall.. Hur mår du nu då?
  • Delfinica74

    visst känns det jobbigt att man fått missfall, det är 20% av alla gravida som får missfall och vi var en av dem. Det jag bär med mig är att jag kan bli gravid och det är ju positivt.  Igår mådde jag inte alls bra, det kändes som mensvärk x 100, men idag är det bättre har fortfarande ont i magen och blöder. Det känns som om man är tillbaka till ruta 1 snart. Hur känns det för din del? När är du beräknad att få din bebis?

  • Lillolett
    Delfinica74 skrev 2011-11-16 18:58:10 följande:
    visst känns det jobbigt att man fått missfall, det är 20% av alla gravida som får missfall och vi var en av dem. Det jag bär med mig är att jag kan bli gravid och det är ju positivt.  Igår mådde jag inte alls bra, det kändes som mensvärk x 100, men idag är det bättre har fortfarande ont i magen och blöder. Det känns som om man är tillbaka till ruta 1 snart. Hur känns det för din del? När är du beräknad att få din bebis?
    Oj är det en så pass hög siffra? Trodde jag inte.. Usch stackare! Hoppas du mår bra snart!! Jag är i vecka 22 nu och stor som ett hus känns det som.. Tiden går så otroligt fort, hinner ju knappt med!
  • lalasmama

    Hallå! Är det nån här? :)
    En till som bor strax utanför Jönköping som vill vara med här!
    Jag har BF 8 Mars :) går nu hemma å väntar å längtar!
    Jag har 2 grabbar sen innan, 6 år och 4 år.

    Hur går det för er andra?

  • Lillolett
    lalasmama skrev 2012-01-09 08:29:48 följande:
    Hallå! Är det nån här? :)
    En till som bor strax utanför Jönköping som vill vara med här!
    Jag har BF 8 Mars :) går nu hemma å väntar å längtar!
    Jag har 2 grabbar sen innan, 6 år och 4 år.

    Hur går det för er andra?
    Heej! Va skoj med en till=) mars kommer med stora steg, snart är vår väntan äntligen över!:) Vet du vad ni ska få för kön nu?

    Jag har legat i smärtsamma sammandragningar hela natten och hoppas på att det inte kommer tillbaka på ett tag, fyfan vad ont det gjorde..Är i vecka 30 nu och har redan varit inne och vänt på förlossningen en gång suck.. 
Svar på tråden Fler gravida i Jönköping med omnejd?