• SannaFia

    Någon som har gjort utredning?

    Hej Alla!

    Vi har mer eller mindre precis kommit igång med vår utredning.

    Jag själv har lämnat blodprov, som vi har fått svar på.. sambon min har lämnat spermaprov, som vi inte fått svar på.
    Härromdagen damp det ner en tid i brevlådan  till vårt första möte på fertilitetsmottagningen. 
    Det är både med oro, glädje och förväntan som jag nu längtar att få komma dit.

    Någon som har kommit längre än såhär? Vad händer härnäst? Är det negativt om vi inte fått svar på min sambo ännu?

  • Svar på tråden Någon som har gjort utredning?
  • SannaFia

    Sicken födelsepresent det hade varit =) Hoppas hoppas!!!
    Men tror du inte att du kan slappna av lite nu när du vet att du ska ta trombyl direkt??
    Att dom har lite mer bevakning över dig denna gången??
    Hoppas att du kan slappna en aning och njuta lite av graviditeten när den kommer iaf!

    Ja, det får du göra, jag är super nervös.. Inte för själva operationen men utgången av den!!
    Jag får inte ta med mig någon =(  
    Mannen ska köra in mig dit, men han fick inte följa med in på den avdelningen !?!! Så läkaren ska ringa honom sen när jag är vaken igen så han kan hämta mig! 

    Kram! 

  • Bambina

    Ja,ingen dum 40års present d hellerGlad
    ja,nu har jag redig molvärk..springer & kollar om Rödluvan gör sig gällande typ 1 ggr/tim!!
    Känns så,men trosan e vit som snö...2 dagar kvar till BIM...har gjort massor idag för att slippa filura..
    men d snurrar i kupan hela tiden...vill glömma allt en liten skvätt!

    Va jobbigt att inte få ha någon med dig på OP!!
    ska verkligen tänka hårt på dig!!
    Vilken tid ska du vara där?D kommer gå fint!!!

    du...tjejen...Tack för att du finns därute!!

    kramen           

  • SannaFia

    Stjärnan...
    Nu är jag nyfiken, 3 dagar över din BIM. Blev det en bra födelsedagspresent??

    Jag hade räknat fel på mina dagar jag, min man hade mer koll än mig tydligen. Idag är jag på dag 30. Men fortfarande inget, inte ens att jag känner att det skulle vara på gång =/ och det förbaskade testet visar fortfarande negativt, så nu är jag rädd att tabletterna inte funkade att jag inte haft ägglossning över huvudtaget.. =( Doktorn sa att jag skulle höra av mig om mensen inte kom inom en månad så ska ge till på Onsdag annars får ja väl ringa.
    Suck suck suck... och operationen är nästa Tisdag... tänk om den inte blir av då!!?
    Så trött och ledsen på allt nu =(

    Kramar 

  • Bambina

    Hej gumman!!

    Jobbat som en toka,ja,vad ska man säga...testade i lördax & ett svagt pluss infann sig...men jag blöder...inte en mensblödning heller utan ljust som sjutton & ingen molvärk...ff vanvettigt trött & täppt i näsan samt huvudvärk,men all ev ömmande i brösten känns inte lika...vi e överens om att vänta till på fredag med att kolla igen,annars e d ju dax för ägglossning för mig eft helgen igen....men jag känner att jag inte orkar våga glädjas så jag ignorerar tror jag...sååå jobbigt att bli besviken....d var ett pluss....men supersvagt...vi tror ingenting här...
    i lördax bara grät jag hela dagen!!
    Idag fyller mannen 40år,så efter att ha jobbat inatt så ska jag förbereda en tårta & åka in med till hans kontor på em...bra att ha annat att tänka på!!
    D blir en kramforsresa om två v så då e jag där igen...glad att jobba & ha annat att tänka på.
    jag förstår att du e trött & ledsen gosan,tänker på dig varje dag & håller alla tummarna!!!!

    Sköt om dig!!!
    Massa kramar!        

  • SannaFia

    Nämen vad är det du säger? =) Ett svagt plus är ju ändå ett plus!!!!!!!!! Och blöda kan du också göra... det gjorde syrran med första månaden. Är du gravid pärlan??

  • Bambina

    Hej gumman!!

    Nä,d gick inte...fick missfall...igen!!!
    Nu e d Kramforsvecka me jobbet,ska fokusera på annat. Mös dock lite vid ägglossningen men
    kollade aldrig med stickor,så jag förväntar mig inget!! 

    Kram   

  • SannaFia

    Ah, men finaste raring =( Skickar över en massa med bamsekramar till dig Hjärta
    Vad säger läkarna då? Dom måste ju till botten med det här nu tycker man, Du kan ju inte må bra av att återuppleva detta gång på gång =(

    För att få dig att tänka bort lite kan jag berätta lite om mitt elände också,
    Mensen kom aldrig, inte gjorde någon bebis det heller. Pergoturen misslyckades =/ Funkade helt enkelt inte. Så nu får jag börja om från början.. äta primolut för att framkalla mensen och sen en ny kur med pergo, fast denna gången skulle jag äta dubbeldos..alltså två tabeltter. Hoppas på bättre lycka.

    Opererades i Tisdags, det gick bra... resultaten va goda.. hade fri genomgång, inga sammanväxningar, min livmoder är jätte mycket hjärtformad. men det skulle inte vara något hinder.
    Men nu därimot min läkningsprocess har varit ett helvete... usch och fyy fan säger jag bara..
    Dagen efter op, kräkte jag från morgon till kväll... jag kräkte av min medicin jg kräkte av vatten, av matos jag kräkte av allt... usch vilken dag det va... dag 1-5 åt jag ingenting.. hade jätte ont och mådde jätte illa konstant... väldigt påfrestande och otroligt jobbigt. Igår dag 6 fick jag i mig en banan och ett par skedar mos,
    Idag är första dagen jag inte mått illa en enda gång under dagen fått i mig en korv och lite pasta... äntligen vänder det och jag börjar bli mig själv igen... pust!! Det har varit en helvetes vecka!!

    Gumman, stå på dig!! Tänker på dig jätte mycket och finns här på andra sidan internet när du behöver mig..
    Kramar i massor
     

  • Bambina

    Hej gosan!
    Jag har varit & är supertrött! Begravt mig i jobb!!
    Tänker på dig oxå!!
    Vad säger läkarna nu? Vad är nästa steg?
    Här ska vi på möte om IVF eft jul & nyår!

    Massa kärlek & kramarHjärta      

  • SannaFia

    Raring,..Hur mår du nu? 

    Han sa att jag ska äta dubbel pergo nu i 6 månader med vila efter tre. fortfarande inte gravid då så skulle vi med börja prata om IVF.
    Men blir jag inte gravid denna månaden undrar jag om jag någonsin kommer blir det, haft sex varje dag! Går inte missa då tycker man. 

    Hoppas ni får ett bra möte!

    Bamsekram 

  • Bambina

    Hej gosan!
    God forts på d nya året!
    Här har varit fullt upp!
    9 januari åker vi till Falun för att gå igenom IVF
    Hur mår du? Vad händer?
    Vet hur d käns att ha sex som ett monster & inget händer!!
    Man blir frustrerad! Håller mina tummar & tår för att d går bra för dig tjejen!!
    Jag går återigen med massa syntom..ömma bröst,molvärk i livmodern...
    Rödluvan väntas om 1 v.
    Jag hoppas att 2012 blir vårat år!!
    Tänker på dig med jämna mellanrum men d har varit en deppig tid,min utredare på KK har slutat,gav upp ett litet tag eft alla motgångar & jag har inte varit in på FL.
    Sköt om dig till vi hörs igen!!  
    massa kärlek & kramar Hjärta          

  • SannaFia

    Hej Vännen...
    Längesen!!  Hur går det för er?
    Här går det bara nedför HELA tiden, bara motgångar =( Min utredare på KK har tagit tjänstledigt i minst 6 månader och jag hade ingen aning.. Nu behöver jag honom mer än någonsin såklart men verkar vara svårt att ens komma in och få prata med någon.. 
    Hade varit kul att höra från dig!
    Kram 

  • Lambolina

    Så härligt att läsa eran konversation under den här tiden. Träffades ni här i tråden? Känns som man kom rakt in i era tankar och känslor. Tänk att livet är så orättvis. Hoppas innerligt att det gått vägen om inte för båda så för iaf någon utav er. Har du/ni kommit någonstans SannaFia? 

    Kram!


    Oskyddade i 4 år. Ofrivilligt barnlösa.
  • SannaFia

    Hej : )

    Det va helt underbart att ha Bambina vid min sida , har försökt få kontakt med henne igen. Vad jag förstått så har hon äntligen lyckats och väntar nu sitt kärleksbarn.

    Jag och min man kämpar fortfarande.. vi ska påbörja vår tredje ivf nu i mars!

    Kram :)

Svar på tråden Någon som har gjort utredning?