• kokos11

    Gravida i Umeå BF höst/vinter -11

    Är beräknad till 14e december, skulle vara kul om det fanns fler gravida i Umeå som är ungefär i samma månad!Glad

  • Svar på tråden Gravida i Umeå BF höst/vinter -11
  • Mylina

    Zoe1: Hoppas att allt går bra för dig och bebis!!

    Jag får inte jobba längre utan måste vila så att inte bebisen kommer ut för tidigt. Men en fika är ju inte så ansträngande så det ska jag nog klara av.  Flört Det innebär alltså att jag har möjlighet att ses på dagtid under veckorna om det finns fler som är lediga då? 

  • zoe1
    Mylina skrev 2011-10-18 20:17:13 följande:
    Zoe1: Hoppas att allt går bra för dig och bebis!!
     
    jo när vi va på tillväxtultraljud förra fredan så visade det att bebisen bara låg på -17%  och vägde 600 gram mer sen förra gången de mätte. så det verkar som att bebisen växt en hel del i kombination med en kanske missvisande mätning förra gången då bebisens vikt va nere på -28%! så det behövdes ingen igångsättning, skönt. bebis är fortfarande kvar i magen och verkar bara må fint läkarna har dock sagt att vi nog kan vänta oss en oktoberbebis så det är nog dags när som, man går bara å väntar och längtar! 
    hoppas det går bra för er andra, och att ni mår bra med era växande magar  
    Mylina skrev 2011-10-18 20:17:13 följande:
    Jag får inte jobba längre utan måste vila så att inte bebisen kommer ut för tidigt. Men en fika är ju inte så ansträngande så det ska jag nog klara av.  Flört Det innebär alltså att jag har möjlighet att ses på dagtid under veckorna om det finns fler som är lediga då? 
    jag är också ledig och går bara å väntar på att bebis ska titta ut, så jag tar gärna en fika någon dag. kanske i veckan?
     
  • julia09

    zoe1: vad skönt att du inte behövdes igångsättas, det är nog bra för bebis att vara i magen så länge det går :)

  • julia09

    Lilla mirakel hade utförsäljing igår 50% rabatt på alla barnkläder, så det blev en hel del fynd igår Guld i mun

    ja och så glömde jag berätta att vi har varit på u-ljud för andra gången eftersom på den första kunde man inte se könet, men då den andra till slut visade någonting som liknade snippan fast det känns som att det kan vara lika gärna pungen också  när de är så små :) det var svårt att se eftersom bebisen låg med rumpan neråt och ryggen utåt, så jag vågar inte än så länge köpa rosa barnkläderGlad
       

  • MalinNu

    Hej!
    Jag hoppas att det är okej att jag hoppar in här trots att min lilla son redan har kommit ut :) Hade egentligen bf den 17 oktober, men han föddes redan den 12 september med planerat snitt. Just ja jag är 23 år gammal och det här är mitt första barn :)

  • Mylina

    Zoe1: Vad sägs om lunch/fika på tisdag vid 11-12 tiden? Någon annan som också hakar på? MalinNu: Grattis till bebisen och välkommen! :)

  • bebis3

    Zoe1 : Sååå skönt att det blev lugnt med bebisen och att ni båda mår bra :)

    MalinNu: Grattis till bebisen :)

    Julia09: Inte lätt att att se könet alla gånger verkar det som :)

    Jag har 11 dagar kvar till BF idag och bebisen har sjunkit ner långt så det känns att det är nära nu :)

  • bebis3

    Mylina: Jag kan träffas imorgon men då gärna tidigare vid 9.30? Men om ni vill träffas senare så hakar jag på nästa gång :)

  • Mylina

    Bebis3, Zoe1 och andra intresserade: Jag är upptagen fram till ca tio imorgon (tisdag), vet inte riktigt hur lång tid mitt möte tar. Men ses gärna sen! Skriv här, jag kollar det på mobilen imorgon på morgonen så kanske vi kan bestämma tid och plats och ta en kaffe. :)

  • bebis3

    Mylina: Jag kunde ju som sagt bara tidigare i tisdags... hoppas att du fick dig en god kopp kaffe ändå :)

  • ruby84

    Hej hittade tråden nu har Bf 6 nov 2:à barnet blir själv 27 i slutet av nov.

  • bebis3

    Välkommen ruby84, vi har samma BF :) Hur gammal är din dotter/son?

  • julia09

    Hade varit på förlossningen och gjort ett vändförsök förra veckan  pga. lillan låg i säte. Vändförsöket gick bra fast det var väldigt obehagligt.  Samma natt fick jag värkar och vi åkte igen till förlossningen.  Som tur så gick det att stoppa värkarbete, nu hoppas jag på att lillan vill stanna i magen minst 1,5 vecka  till :)

  • bebis3

    Julia09: Skönt att vändningsförsöket lyckades :)

    Hur många har fått bebisar nu? Jag fick min son på beräknad dag för 3 veckor sedan så myser med bebis hela dagarna :)

  • julia09

    Gamla året avslutas med tillökningen i familjen, fick min söta tösen den 29 december,

Svar på tråden Gravida i Umeå BF höst/vinter -11