• Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad kan du om frukt och bär?
  • Jag är bara jag

    Den enda jag absolut visste var melonen. Dessutom skiter jag i vad de egentligen är ,jag kallar dem frukt eller bär som man brukar. Gurka är visst också ett bär tror jag,men vem säger det?

  • Mimmlas
    Jag är bara jag skrev 2011-09-04 18:21:11 följande:
    Den enda jag absolut visste var melonen. Dessutom skiter jag i vad de egentligen är ,jag kallar dem frukt eller bär som man brukar. Gurka är visst också ett bär tror jag,men vem säger det?
    Gurkan är en skenfrukt :)
    Jag tror att det sitter i sen det började komma benämningar, söta saker som är stora är frukt, små söta saker är bär, och de övriga grönsaker brukar det delas in generellt :) 
  • YokohamaNr2

    Pinsamt men hade bara 1 rätt visste att banan inte var en frukt och gissade rätt att det var ett bär. Hade ingen aning om vad skenfrukt var

  • Anova

    Fast bär och frukt är väl samma? (går under kategorin äkta frukt, till skillnad från skenfrukter som är falska frukter).

    Om vi ska göra skilland på bär och frukt, så är väl avokadon en stenfrukt? (innehåller endast en kärna).. 

  • Mimmlas
    Anova skrev 2011-09-05 12:37:46 följande:
    Fast bär och frukt är väl samma? (går under kategorin äkta frukt, till skillnad från skenfrukter som är falska frukter).

    Om vi ska göra skilland på bär och frukt, så är väl avokadon en stenfrukt? (innehåller endast en kärna).. 
    Ah jo bär är äkta frukter.
    Men man måste ju inte förvirra folk mer än nödvändigt :p 
  • Mammatill2tjejer

    7 rätt av 8 möjliga.

    Visste inte att melon var ett bär. Men jag är mycket nöjd ändå


    Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • Mimmlas
    Mammatill2tjejer skrev 2011-09-16 11:05:11 följande:
    7 rätt av 8 möjliga.

    Visste inte att melon var ett bär. Men jag är mycket nöjd ändå
    Du är nog en av dem så har flest rätt så :)
    Nej jag blev också förvånad över det när jag fick lära mig det. 
  • lykantrophona

    Men ... ett BÄR är en typ av frukt.

    Skenfrukter är inte äkta frukter, men äkta frukter finns det flera typer av, så som stenfrukt, bär, nöt.

    /Biolog

  • Mimmlas
    lykantrophona skrev 2011-09-21 17:05:57 följande:
    Men ... ett BÄR är en typ av frukt.

    Skenfrukter är inte äkta frukter, men äkta frukter finns det flera typer av, så som stenfrukt, bär, nöt.

    /Biolog
    Ah jo så är det ju :)
Svar på tråden Vad kan du om frukt och bär?