• Catherines

    Söker andra som vill engagera sig. Kinesisk barnhem

    Hej! Jag sponsrar ett barnhem i Kina som tar hand om övergivna barn med medicinska behov. Barnen har olika medicinska behov och behöver mediciner, hjälpmedel eller operation. PÅ detta barnhem så tar man in dessa barn och ger de det de behöver för att bli friska och starka och sedan försöker man finna en adoptionsfamilj till barnet.

    Jag skulle vilja finna flera som skulle vilja engagera sig i detta barnhem. Som sponsor eller annat engagemang. HItta företag som kan bidra med material, göra insamlingar eller hjälpas åt att hitta flera faddrar till barnen. 

    Jag vill hitta människor som är intresserade av att tillsammans komma på nya sätt att  hjälpa barnen på barnhemmet. Bolla ideer med, diskutera sätt att engagera sig och så vidare. 

    Finns någon med samma brinnande intresse för att hjälpa de många övergivna barnen i Kina?

     ♥ 
          

  • Svar på tråden Söker andra som vill engagera sig. Kinesisk barnhem
  • LindaJohanna

    Jag engagerar mig gärna men vad rent konkret kan man göra som privatperson? Skicka gärna ett meddelande till mig och förklara närmre! 

  • Marlean

    Är lite kluven i denna fråga. Känner till att speciellt funktionshindrade barn blir övergivna ofta i Kina men samtidigt så börjar Kinas ekonomi bli så stark att de borde kunna ta hand om sina egna interna problem. Antalet rika i Kina ökar konstant.

  • Catherines
    Marlean skrev 2011-09-15 23:17:19 följande:
    Är lite kluven i denna fråga. Känner till att speciellt funktionshindrade barn blir övergivna ofta i Kina men samtidigt så börjar Kinas ekonomi bli så stark att de borde kunna ta hand om sina egna interna problem. Antalet rika i Kina ökar konstant.

    Om man inte är insatt i ämnet så kanske man kan tro det. Men bara för att ekonomin förbättras så betyder inte det alltid att utanför statistiken inte finns människor som behöver hjälp utifrån.  Samtidigt är det en enorm skillnad på livsvilllkor  i västvärlden och i Kina. Människor är otroligt fattiga i delar av Kina medans kustprovinserna blir allt rikare. Det här barnhemmet tar emot barn från olika delar av Kina , från fattiga barnhem som inte kan ge barnen den vård de behöver. Det här är ett icke statligt barnhem, utan grundarna är amerikanska och har egen läkare till barnen och kan ge dem utbildning. 

    En enorm skillnad på livsvillkor från dem andra barnhemmen. Tyvärr så är inte dem övergivna barnen något som prioriteras i Kinas ekonomiska tillväxt. Om man vet hur barnen lever och hur verkligheten ser ut så betyder inte siffrorna på pappret någonting, så för den som är engagerad i barn och barns brist på vård, hälsa och familj gör det lilla man kan för att kunna kanske göra en skillnad i några barns liv. 
    Det finns mycket verklighet utanför statistiken. 

        

         

  • Marlean

    Visst är det så. Samtidigt kan jag spontant känna att ett Indiskt barnhem vore mer okej att hjälpa personligen.

  • Catherines

    puff...   puff.{#emotions_dlg.flower}

    hoppas på att det finns fler som brinner för att
    hjälpa Kinas barn.Baby 

Svar på tråden Söker andra som vill engagera sig. Kinesisk barnhem