• Marlean

    Mystiska föremål

    Tänkte mest fråga då jag haft akvarium lite då och då i mitt liv men detta bara hänt en gång:

    I ett av mina akvarium hade jag en liten "grotta". Den stod mitt i akvariet och hade nog ett svart hål i sig eller något för vad man än såg i närheten av den grottan försvann utan ett spår. Det började med en räka, storlek större. Sedan var det flera fiskar som råkade ut för samma öde. Trodde först det kanske var någon av de andra fiskarna som passade på att attackera de som simmade in i grottan men aldrig såg jag något. Har ni varit med om något liknande?   

  • Svar på tråden Mystiska föremål
  • qenzo

    Ingen mal som ligger där och lurar, skyddar ägg eller dyl?
    Är det så att fiskarna/räkorna dör i eller omkring grottan så äts de snabbt upp av sina fränder, vilket hänt mig många gånger. Ibland finner man inga spår alls...

    Antar att problemet är löst nu dock då du tagit bort "grottan". 

  • Marlean

    Hehe ja nu har jag inget akvarium alls men tänkte mest på om någon annan varit med om något liknande. Såg ju till mitt akvarium dagligen men inte en endaste ggn såg jag ens någon likdel flytandes omkring eller typ räkans känselspröt eller så, tyckte det var väldigt uddda.

  • qenzo

    Nej men det har bara hänt ett fåtal gånger här också, att jag hunnit se att en fisk är död/äten. För det mesta försvinner de bara "spårlöst" 

  • Marlean

    Min syster hade en gång ett akvarium där tetrorna försvann och hon undrade varför tills hon såg sin yngsta dotter stå med en fiskstjärt utstickandes ur munnen, hon rusade fram för att ta ut den men då var den redan nedsvald. Nåja... dottern gillade allt färsk fisk iaf. ;)

  • qenzo
    Marlean skrev 2011-10-24 14:32:51 följande:
    Min syster hade en gång ett akvarium där tetrorna försvann och hon undrade varför tills hon såg sin yngsta dotter stå med en fiskstjärt utstickandes ur munnen, hon rusade fram för att ta ut den men då var den redan nedsvald. Nåja... dottern gillade allt färsk fisk iaf. ;)
    Imponerande att lyckas få tag i dom...
  • Marlean

    quenzo Ja det tycker jag med! Jag fick allt oftast jaga de små rackarna länge med håven om jag skulle byta vatten. :P

Svar på tråden Mystiska föremål