• velvet

    Hur är det att bo i Nacka?

    Hej!

    Jag, min sambo och vår lilla dotter har varit och kollat på en lägenhet i Finntorp.

    Jag tycker att det gick snabbt att ta sig dit (7 min med buss från Slussen) och att området verkade trevligt, men vad vet man efter bara ett besök?

    Någon med erfarenhet som kan berätta lite om det är "bra" att bo i Nacka?

    Jag är tacksam för all hjälp, jag kommer nämligen själv från Halmstad och har inte så stor koll. :)

  • Svar på tråden Hur är det att bo i Nacka?
  • PrincessOfIce

    Nacka är ett rätt lugnt område. Jag bor Närmare Nacka forum än Sickla. Fördel med sickla är att det finns Andys Lekland och bra shopping. 
    Har ingen erfarenhet av just Finntorp men det är nära till allt även om just Finntorp C är ett centrum som gud glömde så att säga. Har blivit eftersatt pga att det kommit nya köpcentrums men det finns i allafall det nödvändigaste. och det går många bussar både in mot stan och ut mot Nacka och Värmdö.

    Det är bara att fråga om det är något mer du undrar över. :)   


    Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • Jenna Dark

    Nacka är bra, finntorp helt ok, nära till sickla, forum och stan. Men jag har hört rykten om att thaimassagen där är mer än massage...!
    Go 4 Nacka!!!
    Har kompisar där som tjänat bra med stålar på att köpa br där. Billigt och lättsålt, med tanke på läget!

  • velvet
    PrincessOfIce skrev 2011-11-01 09:37:05 följande:
    Det är bara att fråga om det är något mer du undrar över. :)   
    Tack för infon! Jag har bott en period i Hammarby Sjöstad innan, och var mycket i Sickla Köpkvarter då. Vi testade att gå dit från lägenheten och det tog bara några minuter, vilket känns bra.

    Jag tänker väl mest på om det är "farligt" där? Är det många barnfamiljer?
    Jenna Dark skrev 2011-11-01 09:40:16 följande:
    Nacka är bra, finntorp helt ok, nära till sickla, forum och stan. Men jag har hört rykten om att thaimassagen där är mer än massage...!
    Hahaha, måste spana lite extra efter misstänkt aktivitet nästa gång jag är där...
  • PrincessOfIce
    velvet skrev 2011-11-01 09:46:12 följande:
    Tack för infon! Jag har bott en period i Hammarby Sjöstad innan, och var mycket i Sickla Köpkvarter då. Vi testade att gå dit från lägenheten och det tog bara några minuter, vilket känns bra.

    Jag tänker väl mest på om det är "farligt" där? Är det många barnfamiljer?
    Jenna Dark skrev 2011-11-01 09:40:16 följande:
    Nacka är bra, finntorp helt ok, nära till sickla, forum och stan. Men jag har hört rykten om att thaimassagen där är mer än massage...!
    Hahaha, måste spana lite extra efter misstänkt aktivitet nästa gång jag är där...
    Jag bor i Jarlaberg och just här finns det inget annat än ungar och förskolor.

    På de här bergen märks det oftast inte att det ens är nyårsafton förrän vid tolvslaget. fast i Finntorp beror det nog lite på vart i finntorp lägenheten ni tittade på ligger. 
    Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • velvet
    PrincessOfIce skrev 2011-11-01 09:53:43 följande:
    Jag bor i Jarlaberg och just här finns det inget annat än ungar och förskolor.

    På de här bergen märks det oftast inte att det ens är nyårsafton förrän vid tolvslaget. fast i Finntorp beror det nog lite på vart i finntorp lägenheten ni tittade på ligger. 
    Det låter ju jättebra! Glad

    Lägenheten som vi har varit och kollat på ligger på Tallidsvägen, men det säger förmodligen inte dig mer än vad det säger mig? Flört
  • PrincessOfIce
    velvet skrev 2011-11-01 09:56:49 följande:
    Det låter ju jättebra! Glad

    Lägenheten som vi har varit och kollat på ligger på Tallidsvägen, men det säger förmodligen inte dig mer än vad det säger mig? Flört

    Jodå jag vet vad det är för väg. En bra grej är att det går en buss förbi där som går mellan Finnberget och Nacka Sjukhus. Det är del lugnare delen av Finntorp. Själva centrum är lite rörigt. Dock får man nog finna sig i lite ringningar från kyrkan ibland.
    Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • velvet

    Då kanske man vågar överväga att flytta dit? Är kyrkan väldigt ihärdig just där? ;)

  • PrincessOfIce

    Vet faktiskt inte. hör den inte hitåt.

    Dock vet jag att de har Diverse olika möten på kyrkans område. Det är en ganska gammal kyrka med många syften. 


    Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • PrincessOfIce

    Men Nacka är bra ställe att bo på. Nära till stan men inte mitt i smeten. Det är sällan som jag känner behov av att åka in till stan för att shoppa eller dylikt. Vi har allt här.


    Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • Ten

    Bor i Nacka, Finnboda. Helt underbart! Barnvänligt, superbra förskola, nära Sickla och Söder. Trivs kanonbra här!

Svar på tråden Hur är det att bo i Nacka?