• Nyfiken gul

    Alla pratar om det - men ingen erkänner - Har DU särskilda menstrosor?

    Överallt pratas  det om fenomenet, men ingen vill erkänna att det existerar.

    Menstrosor.

    Varför är det så skämmigt att erkänna sånt?

    För inte 17 kan ni inbilla mig att jag är den enda i världen som har mens och som ibland faktisktt blöder igenom, blöder på sidan och ibland får mensfläckar en bit upp i bak på trosorna?  Näpp  tänkte väl det!

    Och aldrig i livet tänker jag använda mina fina spetstrosor och sunka ner vid mens för att sen aldrig mer få dom rena igen...

    Eller går alla runt med halvrisiga dyra spetstrosor just för att ingen vill erkänna det vettiga i  att menstrosor faktiskt är ganska bra att ha ändå?

    Nej jag går inte runt i mina 150 kr trosor i satin när jag har mens - och näpp jag går inte heller runt då i slimmade vita jeans heller....  Jag väljer andra färger på mina jeans dom dagarna och jag har vettiga mjuka bomullstrosor på mig vid mens.

    Så helt ärligt - visst HAR ni menstrosor? Eller i alla fall kanske lite annan sortering på trosorna just vid mens?


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-16 15:58
    OBSERVERA!!

    När jag pratar om sunkiga trosor och att dom "inte" blir rena så menar jag att mensfläckar i regel (inte alltid) kan lämna fula fläckar i trosorna. Dom blir liksom typ blekta eller hur man ska kalla det.

    Så visst får man rena trosor men i vissa material och kanske i vissa färger så kan det bli lite bleka fläckar kvar - därav ordvalet "sunkig" eftersom det blir ofräscht för mig även om dom är rena.

    Sunkig kan också innebära att dom helt enkelt är urtvättad och uttjänade.
  • Svar på tråden Alla pratar om det - men ingen erkänner - Har DU särskilda menstrosor?
  • Kärleksätarn

    Japp jag har speciella trosor som jag inte är rädd om och som åker på när jag har mens.. Trist att förstöra sina snyggare trosor med fläckar som inte går bort.

  • hannis

    Har inga speciella menstrosor. Använder visserligen bekväma boxer i bomull jämt. Hatar spetstrosor!

  • Kärleksätarn
    Kodjuret skrev 2011-11-16 22:20:12 följande:
    Nope inga speciella menstrosor... använder menskopp så det blir inget spill i trosorna...
    ah har funderat på menskopp men är lite skeptisk.. är det inte stor risk att dom läcker lite?
  • Momalicious

    Haha, vilken rolig tråd! Trodde jag var ensam om att ha menstrosor. Har även mystrosor, såna som inte är så vackra men sååå sköna att ha under mysbrallorna en slapp kväll :)

  • FasterK
    Kodjuret skrev 2011-11-16 22:20:12 följande:
    Nope inga speciella menstrosor... använder menskopp så det blir inget spill i trosorna...
    Samma här.

    Äger inga dyra trosor, men har några finare spetstrosor som används "vid speciella tillfällen" och då har jag inte mens.
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • RedInk

    Använder alltid tampong och blöder inte särskilt mkt, så använder samma spetstrosor som jag gör alla andra dagar :)

  • Nyfiken gul
    Velour skrev 2011-11-16 21:29:18 följande:
    Förklarar ju varför jag inte kände till ordet innan. Jag läser ju inte sånt skräp

    Men okej, så menstrosa är ingen specialtillverkad trosa, utan en av sina vanliga trosor som man använder när man får mens? 
    precis, trosor man inte är så rädd om förvandlas till menstrosor .
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • murderdoll13

    Jag har inga speciella, äger bara svarta trosor däremot. Så det spelar ingen roll. Flört

  • Kimona

    Nej har inga speciella menstrosor. Har ju inte haft mens på flera år, men när jag hade det så valde jag bara inga ljusa eller fina trosor så att säga

  • liji77

    Förut hade jag stora "tant" trosor som satt skönt och bra över den ömmande magen, mao menstrosor, men i och med någon storstädning i byrån så åkte de ut. Har mina vardags trosor. Fin trosorna slipper risken att få svårbortagliga fläckar. Fast när jag tänker efter så har jag gått upp i vikt sedan jag fått barn, så fintrosorna går nog inte ens på Flört.

  • Lindreas

    Haha, japp! Urtvättade och supersköna! Visserligen har jag även dem "till vardags", men det är klart jag har! ;)

  • Carolina01

    Har inga speciella menstrosor direkt men ja undviker mina finaste trosor å använder bara mörka trosor under mensen, om det läcker brukar ja slänga dom trosorna...

  • Thats me

    Nej har jag inte, men jag har några som e ganska smala i grenen o eftersom jag alltid använder binda så får jag lägga dom åt sotande just under dom dagarna:)

  • Bambinoinarrivo

    Yepp det har jag. 
    Jag har ett gäng "tanttrosor" som jag enbart använder då jag har mens och måste ha binda. Om jag inte hade behövt använda dubbla skydd (tampong plus binda) hade jag inte haft särskilda trosor för de gånger jag har mens. 


  • LaFontaine

    Självklart! Inte så mycket för att jag blöder igenom utan mer för att jag, i alla fall de första dagarna, känner mig rejält svullen. Då är det skönt med nåt urtvättat, slappt och hängigt. De första nätterna sover jag dessutom med gamla barntrosor (!) som numera är för små och därför håller bindan på plats bättre.

    Aldrig att jag slänger mina älskade menstrosor

  • Billie38

    Nej jag har vanliga trosor 90% av tiden och blöder sällan igenom. Men sen så använder jag inte satin eller spets speciellt ofta då dom varken andas eller är bekväma.

Svar på tråden Alla pratar om det - men ingen erkänner - Har DU särskilda menstrosor?