• Russelltokan

    Januaribarn 2012 i Dalarna?

    Tänkte kolla om det är fler Dalkullor/masar som väntar barn i Januari?!

    Jag väntar mitt tredje barn, har en son på snart 5 och en dotter på snart 3-år som ska få ett syskon:)

    Kommer att föda med planerat snitt, mina två andra småttingar är födda med snitt, möjligtvis är jag för trång i bäckenet.

    Hoppas flera hittar denna tråd så vi kan följas åt:)     

  • Svar på tråden Januaribarn 2012 i Dalarna?
  • Lovileia

    fick min andra dotter med snitt i november, så lite äldre än vad din lill* är men kunde vara kul att följas ändå, inte så många kullor här vad jag vet =)

  • Lovileia

    Jag bor i Gagnef, du?

    Min äldsta dotter ska också fylla 8, i februari så det är nästan 8 år mellan flickorna =)
     

  • Russelltokan

    Bor i Vansbrokommun.
    På tisdag drar jag och sambon till Falun för att få barn, planerat snitt! Är såååå nervös! Skönt att få ut lilla bebisen så man kan bli lite lättare och får tillbaka lite ork igen!

    Kommer ju säkert ha ont av snittet ett tag men det varar ju inte så länge förhoppningsvis:)

    Sen är det bara att ta sej framåt som tre barnes mor:)
    Kul att några till  sett denna tråd:)     

  • Lovileia

    lycka till Russeltokan =) 

    var dina första två oxå med planerat snitt?

  • Russelltokan
    Lovileia skrev 2012-01-06 18:19:39 följande:
    lycka till Russeltokan =) 

    var dina första två oxå med planerat snitt?

    Tack
    De två första var ej planerade snitt, jag är antagligen för trång i bäckenet så de kommer inte nog långt ner så det tar stopp! Så denna tredje blir ett planerat.   
  • Lovileia
    Russelltokan skrev 2012-01-07 10:49:11 följande:
    Tack
    De två första var ej planerade snitt, jag är antagligen för trång i bäckenet så de kommer inte nog långt ner så det tar stopp! Så denna tredje blir ett planerat.   
    min första blev oxå akut medans andra är född med planerat akut snitt och jag upplevde att det var mycket snabbare och enklare återhämtning. BM på BB sa också att återhämtningen efter ett planerat snitt går mycket fortare ... hoppas att det blir så för dig oxå
  • Russelltokan
    Lovileia skrev 2012-01-07 13:37:18 följande:
    min första blev oxå akut medans andra är född med planerat akut snitt och jag upplevde att det var mycket snabbare och enklare återhämtning. BM på BB sa också att återhämtningen efter ett planerat snitt går mycket fortare ... hoppas att det blir så för dig oxå

    Åh! Då får jkag verkligen hoppas att det går fortare efter ett planerat snitt att återhämta sej! Men varför ska det gå fortare efter ett planerat?
  • Lovileia
    Russelltokan skrev 2012-01-09 10:01:11 följande:
    Åh! Då får jkag verkligen hoppas att det går fortare efter ett planerat snitt att återhämta sej! Men varför ska det gå fortare efter ett planerat?
    jag vet inte, glömde fråga, men om du frågar kan du väll skriva här
  • Russelltokan

    Får se om jag kommer ihåg det!!
    I dag får jag min och darlingens lilla bebis är sååååååååååååååå nervös men otroligt lycklig<3<3<3 

  • Russelltokan

    Vi kom hem i går med våran lilla Frida! Vi mår bra, trötta men bra:) Har alla mina tre barn hemma nu och myser.
    Tempot är inte högt på mej just nu men det blir väl bättre med tiden när snittet läkt och man börjat komma in i de nya rutinerna som tre barns mamma:)
     

  • Lovileia

    Stort grattis, hoppas ni hunnit landa lite o att du slipper ha allt för ont =)

  • Russelltokan

    Har landat lite grann tror jag! Å smärtan har jag inte haft stora besvär av, tack och lov:)
    Känner mej väl mer eller mindre som en zombi om dagarna för nätterna är lite knöliga. Syskonen till lilla Frida sover ju sällan hela nätter och kommer in till oss och vill sova i våran säng så det blir trångt och knöligt de nätter som jag ej orkar krångla och gå till deras rum och försöka lägga dem. Men skulle verkligen behöva ta tag i det och försöka få dem att sova på sina rum på natten och sen får de gärna komma in på morgonen och mysa meeeeen blir ju såååå trött av allt spring och tålamodet tryter ju när man är trött emellan åt:S Jaja, fungerar väl säkert nån gång i framtiden:)    

Svar på tråden Januaribarn 2012 i Dalarna?