• Hon den där

    Vilka burfåglar kvittrar vackrast?

    Hej!

    Jag undrar vilka burfåglar som kvittrar vackrast? Är det kanariefågel eller finns det nån annan?

    Jag skulle vilja ha en fin fågel som kvittrar vackert, självklart kommer den få flyga fritt så mycket som möjligt då jag är en djurvän och inte intresserad av att bara ha en fågel som "prydnad" . Men jag vill ändå kunna njuta av att fågeln kivttrar fint

  • Svar på tråden Vilka burfåglar kvittrar vackrast?
  • Tutilure
    Hon den där skrev 2011-12-13 16:24:16 följande:
    haha morgonpigga kanske

    Jag har fått för mig att underlater och nymfparakiter är ganska skrikiga fåglar men jag kanske har helt fel?
    De nymfparakiter som min mamma har haft har varit skrikiga... Inte så kul.
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Hermioney
    Hon den där skrev 2011-12-13 16:24:16 följande:
    haha morgonpigga kanske

    Jag har fått för mig att underlater och nymfparakiter är ganska skrikiga fåglar men jag kanske har helt fel?
    Jo det är de sannerligen!
    Har haft både undulater och Nymfparakiter.
    Oljud från morgon till kväll, skriker så fort de vill ha minsta lilla, som att ha en bortskämd hund.
    Rekommenderas inte
    Kanariefåglar har jag inte haft men hört sjunga SÅ OTROLIGT VACKERT LJUD!

    Nästa fågel här blir Ringastrild tillsammans med Måsfink. -Slut på oljudet
  • Hon den där
    Fink skrev 2012-05-19 10:44:57 följande:
    Gouldsamadiner låter ganska lågt men har jätte vackert läte

    Vad är det för fåglar, har aldrig hört talas om
  • Fink

    Goludsamadiner är en av världens vackraste finkar :) googla lady gouldian finch så får du se :)

  • Hon den där
    dogcatbird skrev 2012-05-22 10:45:40 följande:
    Själv har jag alltid önskat mig en beostare, någon som har en sådan av er?

    Vad är det?
  • Hermioney
    Hon den där skrev 2012-05-22 10:56:23 följande:
    Vad är det?
    om man går in på www.google.se och klickar på bilder och sen skriver tex beostare så ser man massor av bilder på vad man nu undrar över
  • BlommanFörDagen

    Jag har haft både undulater, zebrafinkar och kanariefåglar.

    Undulater låter ganska gulligt när dom sitter och "småsnackar" med varandra, men när dom får spel så kraxar dom ganska högt.
    Zebrafinkar låter som en kass startmotor....

    Kanariefåglar är dom som kvittrar finast tycker jag.

  • Turkfästmön

    Nån som vet om det funkar att ha en duva tillsammans med en kanariefågel? Kan 2 så olika fåglar bli kompisar och hålla varandra sällskap?

  • Cassidy

    Alla fågla. Ska Alltid hållas i par. Minst. Ex kanariefåglar kan man ju ofta hålla en liten flock av. Du ska definitivt inte ha en kanariefågel och en duva ihop. De är lika olika som människor och apor. Fåglar sk. Hållas med en artfrände! Tänk också på att den allra minsta lagliga storleken på en bur är 70x45cm, så låt ingen lura dig att köpa en mindre! Själv har jag haft både zebrafinkar, gouldsamadiner, undulater och nymfkakaduor. Zebrorna och gouldisarna var tystlåtna och lättsamma. Undulaterna och nymfarna kacklade på som tusan hela dagarna, och då fick de ändå vara ute o flyga många timmar varje dag! Så jag rekommenderar kanariefåglar, från en uppfödare! Lycka till!

  • 2016

    Utan tvekan sjunger Fjärilsfinken vackrast. Vet inte varför den inte är så känd, den är enkel, fin och sjunger så underbart.

Svar på tråden Vilka burfåglar kvittrar vackrast?