• ELHU

    Sälja kanin.... vart o hur?

    Hur säljer man kaniner bäst? Kollar på Blocket, finns jättebilliga och till skänkes. Men verkar svårsålt då man kollar hur gamla annonserna. De verkar inte ha något värde? De tar mest betalt för bur och tillbehör.

    Finns det forum riktade till djurägare osv?

    Vi behöver lämna kanin vidare och jag vill absolut inte att de ska gå till orm-mat eller liknande!!!   

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 17:46
    "Forum för KANINägare" menade jag...

  • Svar på tråden Sälja kanin.... vart o hur?
  • ELHU

    Tyckte det verkade som det va mest uppfödare som sålde där? Gör ju inget förvisso, men de sålde djur med stamtavlor... o våra har inte det :/

    Vill absolut inte att de ska bli orm-mat eller slakt!! Långvarigt hem med kärlek o tid!  

  • MammaSandra1989

    Kollade du dom andra sidorna på ifokus som jag skrev?
    Tror marknaden för kaniner är rätt svår att få vuxna djur sålda men tror om du lägger upp en bra personlig beskrvning om kaninerna hur dom är, vilka raser, vad dom gillar och att ni är måna att dom ska till bra hem tar några bra fina bilder på dom Sätter ett pris på tex 300 men kan diskuteras på blocket så kan du hitta seriösa köpare. Jag fick en vuxen kanin såld där genom att lägga upp en bra beskrivning och söt bild och fick då 200 för den. Ingen bur medföljde då.

  • Dr Mupp

    Det är svårt att sälja kaniner på vintern. Går oftast mycket lättare på våren. 


    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • ELHU
    Dr Mupp skrev 2011-12-17 17:26:44 följande:
    Det är svårt att sälja kaniner på vintern. Går oftast mycket lättare på våren. 
    Mm tänkte det med. Då kan ju folk välja att ha dom ute isf.
  • Loriyana

    Det finns kärleksfulla människor som köper på blocket också vet du :)

    Jag har ägt två kaniner i mitt liv. Kanin nummer 1 fick jag gratis av någon som inte ville ha den längre. Den blev 11 år gammal. Kanin nummer 2 köpte jag rätt billigt eftersom den var "för gammal" för att kunna säljas för fullt pris. Den blev också 11 år. Om jag skulle köpa kanin igen skulle jag definitivt kunna tänka mig att kolla på Blocket.  

  • ELHU
    Loriyana skrev 2011-12-17 21:19:21 följande:
    Det finns kärleksfulla människor som köper på blocket också vet du :)

    Jag har ägt två kaniner i mitt liv. Kanin nummer 1 fick jag gratis av någon som inte ville ha den längre. Den blev 11 år gammal. Kanin nummer 2 köpte jag rätt billigt eftersom den var "för gammal" för att kunna säljas för fullt pris. Den blev också 11 år. Om jag skulle köpa kanin igen skulle jag definitivt kunna tänka mig att kolla på Blocket.  
    Det är bra med seriösa djurvänner! Svårt att hitta dom bara :)
  • Dr Mupp
    ELHU skrev 2011-12-17 21:15:30 följande:
    Mm tänkte det med. Då kan ju folk välja att ha dom ute isf.
    Precis. Vi letar kompis till vår kanin, men eftersom hon bor ute så är det jättesvårt att hitta kanin just nu så vi väntar till våren istället då kan vi köpa vilken kanin som helst eftersom det inte är några problem att ta ut innekaniner då.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Svar på tråden Sälja kanin.... vart o hur?