• iväntanpådig

    BF Augusti 2012

    Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!


    Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!


     

  • Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Freakyme
    iväntanpådig skrev 2012-03-15 09:55:57 följande:

    Hej tjejer! Hoppas allt är bra med er! Vissa har gjort sina RUL grattis till dom!Solig Vi va på vårt igår. Allt var bra med den lill* Verkar dock bli en stor bebis ^^ Maskinen räkna BF till 6/8 men vi håller kvar samma som tidigare alltså 18/8 (12 dagar större en den "borde" va) pga av att vi vet när det är gjort så då ändrar dom inte.


    Ska på 2 UL till innan RUL i v 36-37 Tycker bara det är bra och skönt att få se den lill* fler ggr! Solig Han ville ha in oss om 6 veckor och ev en gång till innan. Hur ser er UL historia ut framöver? Tror jag börjar ana några buffningar där innifrån men svårt att veta säkert tycker jag.. Känner ni? v18 (17+4 idag)


     


    Å baggs hur gick de för dig!? Du hade väl oxå UL igår??


    Jag är i v 17 + 4 jag med och har sedan någon vecka tillbaka kännt lite buffar och tryck inifrån magen. Kan inte tänka mig att det fortfarande är fisar på tvären =)

    RUL för mig på ons nästa vecka. Men hur kommer det sig att ni gör så många UL? Är det för att det var en stor bebbe? Och RUL v 36-37? Det har vi inte heller, bara kring v. 19-20. Vad bor du i för superlandsting egentligen?? =D 
  • iväntanpådig

    Jag bor på Åland (tillhör finland)Glad Vi har RUL v12-13(kub men vill man ej göra det går man ändå VUL) RUL v 18-20 samt RUL v 36-37.


    Pga av att vi gjort ICSI vill dom ha mera koll på oss så jag har mera en en vanlig graviditets besök både till UL och MVC. Vet egentligen inte varför vi ska på så många men va jag tror e det för att dom vill se att allt är bra hela vägen och nu oxå ev pga av stor bebis! Glad (redan varit på 5 VUL/UL några rutin vid ICSI och några pga av min oro)

  • Baggs

    Jodå, vi RUlade igår!!! En piggelin som vägrar ligga still och visa sig ordentligt! Men skicklig som hon är vår UL-BM så fångade hon ändå knatten ordentligt och kunde mäta och kontrollera! Allt stämmer fortfarande och 8/8 står fast! 221 g igår (och så har man själv + 8 kg sedan behandlingen!!! Hmmm, den där fördelningen får man nog ta sig en funderare kring! Med RULet bekräftades också det jag misstänkt - att moderkakan ligger i framvägg och det är därför jag inte känt så mycket ännu. Men sedan några dagar tillbaka känner jag små buffar varje dag (speciellt då jag ätit sött!!!). Mysigt nu när det börjar bli tydligt och man dessutom ser det på magen. Och nästa vecka har man ju nått halvlek!

    Vi har tillsvidare gjort 2 VUL (1 på kliniken för att bekräfta graviditeten, 1 av gynekologen vid inskrivningen på MVC) och KUB och nu RUL. Ett tillväxt UL planerat till v. 32 (typ runt midsommar). Det är vad vi får. Med sonen blev det fler pga han låg -9% på tillväxtkurvan, men det var ju på slutet, så det vet man ju inte förrän senare.  Men att vi skulle göra fler pga det är en ICSI-graviditet har vi inte här i Malmö i varje fall. Men det där skiljer sig ju så mycket från landsting till landsting (och våra nordiska länder inte minst!)! Men det känns om en lååååång väntan till juni! Kankse kanske att vi gör ett privat i början på maj, med 3d - men vi har inte bestämt det ännu!

  • Ela2012

    Hej! Ni verkar vara ett stadigt gäng som hängt ihop ett tag. Jag har noll erfarenhet av olika forum men har verkligen känt ett behov av att prata med andra gravida. Kanske för att jag haft en så tuff start med svårt gravidillamående och kräkningar i över tre månaders tid. Från och med nästa vecka ska jag prova att jobba igen (har dock jobbat visstid hemifrån) och det känns både roligt och nervöst.

    Annars väntar vi otåligt på RUL den 28 mars (bf 25/8). Magen börjar puta men det hade varit så skönt för sinnesron med lite fladder också :) Trodde jag skulle vara coolare i allt detta men är ständigt rädd för att något ska hända den lille. Vad är ett angelsound, som jag såg att någon av er skrev om? 

    Hoppas ni alla mår bra där ute och att det är ok att jag sållar mig till er!  

  • Freakyme

    Välkommen Ella. Såklart du också får vara med =)
     
    iväntanpådig, aha. Då förstår jag varför de följer dig lite extra noga.

    Baggs, va mysigt med RUL. Längtar till vårt på måndag. Nu väntar en lugn helg med besök från mina föräldrar och myspys med våra nyfödda lammungar!

    Ha det bra allihopa! 

  • Carro34

    Hej tjejer! Kul att höra att alla haft bra RUL Glad Vi hade också ett bra RUL och fick se vår lilla kille fara runt. Jag är i vecka 22 nu så vi har även hunnit med ett besök hos BM förra veckan och hörde då hjärtat.

    Frågorna vi brottas med just nu är, vilken vagn ska vi köpa? och vilket sjukhus skall vi välja att föda på? (bor i Sthlm och har fem olika att välja på). Det lutar åt Danderyd även om vi bor på södra sidan stan.

    Min lilla kille sparkar också ganska mycket. Men han skräms också väldigt ofta genom att inte sparka alls på ganska länge, och då blir man ju jätte orolig. Idag har han inte sparkat alls och han brukar alltid sparka lite på förmiddagen, så just nu är jag lite nojig. Men, men....

    Sköt om er !

  • iväntanpådig

    Ela2012 välkomen!!


    Carro grattis till fint RUL. Kanske den lille sover den här förmiddagen? Men förstår din oro!


     


    Enligt RUL verkar vi ju få en "stor" bebis. Var till MVC idag och tog SF mått. v19 idag (18+2) och hade SF-mått 20. Ligger en blit ovanför övre kurvan.. Förvånad Vet att man inte ska jämföra så mycket med andra utan att allt kan va normalt för en själv, men blir ju ändå att undra.... Vad ha ni haft för mått?? Känns som det finns risk att se ut som en flodhäst i sommar!?Flört


     


     

  • Kallisto

    Jag har inte skrivit här på evigheter. För några veckor sedan var vi på RUL och fick se en liten ganska stillsam knodd som helst inte ville vara med på bild =). Sedan förra veckan har jag dessutom börjat känna rörelser så nu kan jag njuta lite mer av den här resan.

    Vilket sjukhus det blir är för oss självklart eftersom det bara finns ett att välja på =). Vi har börjat fundera på vagn. Jag har ju en ganska liten bil (Skoda Fabia) så den ska ju kunna gå in där utan problem, men så bor vi på landet så den ska klara grusvägar också. De främsta kandidaterna är Brio Happy eller Emmaljunga city cross med citykorg. På fredag ska vi förbi Babyproffsen och provlasta. Helst vill vi komma över en begagnad så man inte behöver vara så superrädd om den.

  • Majsan77

    Hej och grattis till alla som fått se sina små på RUL! Vi var och tittade på krabaten i morse och allt såg bra ut. Precis som Innan Li och Baggs har jag också livmodern i framvägg vilket kan vara en förklaring till att jag heller inte känt så mycket puffar och buffar än. Lite har jag dock känt och det får man njuta av! BF beräknar de till 8 augusti, några dagar tidigare än vad vi trott.

  • Baggs

    Så där ja, då är man halvvägs!!! Underbart! För att "fira" kikande jag in på vår IVF-klinik för att visa magen och prata lite! De blev så glada! Men, tänk, jag blev jättenervös när jag var på väg upp till dem - det var oerhört många känslor som kom emot en på något sätt. Det sitter hårt alla dessa år med behandlingar och försök som inte gått vägen!! Skönt att man nu snart är i hamn!! Fast jag fortsätter oroa mig - trots att jag så sent som i onsdags hörde lilla hjärtat slå hos BM!! Men, jag vet ju, jag kommer aldrig sluta oroa mig - det är ju en mammas lott!

    Kram på er och hoppas ni njuter av våren (fast just idag försvann den från Malmö...)

     

  • Freakyme

    Hej allihopa!
    Även vi har fått se vår lill* på RUL, närmare bestämt i onsdags. Tog inte reda på kön men fick reda på att det är en frisk liten krabat där inne.
    23 aug är vårt nya BF datum och det betyder att det är exakt idag 5 månader kvar!

    Hoppas ni får en härlig helg! 

Svar på tråden BF Augusti 2012