• Anonym (Orolig mamma)

    Min son på 12 år är våldsam

    Hej! Jag hoppas verkligen du kan hjälpa mig. Min son som är 12 år kan vara våldsam mot sina kompisar i skolan. När någon säger något  eller när någon slår honom, så slår han tillbaka och han kan slå dom riktigt illa. Det hände en insedent igår(ons 21/12) i skolan då en kille började slå min son i huvudet. Då slog min son tillbaka och det ringde från skolan så jag fick gå dit. Det var ganska allvarligt så dom polisanmälde det. Hur ska jag göra? Jag är så förbannad och ledsen så jag orkar inte mer. Vet inte hur jag ska som mamma hjälpa honom att förstå att man inte ska göra så här. Han har svårt att behärska sin ilska. Snälla hjälp mig!!

  • Svar på tråden Min son på 12 år är våldsam
  • Förskolepedagogen

    Hej!
    Jag förstår att ni har det tufft. Mitt råd till dej är att ringa familjeresursenheten i din kommun. De ligger under soc. men de för inte protokoll. Så ni hamnar inte i några register.( Så är det i alla fall här i vår kommun) De kan ge dej som förälder råd och stöd. Jag tycker nog att du ska ta kontakt med lärare,skolkurator och kanske även BUP. Barn som hamnar i slagsmål har ofta svårt att få kompisar och det gör att de ännu oftare blir missförstådda och hamnar i slagsmål.
    Det är viktigt att din son lär sig hur man hanterar sin ilska verbalt och inte fysiskt.
    Han är inte liten längre utan ta tag i det här med en gång. Du ska inte behöva ta allt själv. Be om hjälp.

    Mvh Inger
    PS ledsen att mitt svar har dröjt DS

Svar på tråden Min son på 12 år är våldsam