• Valkyria75

    Eskimo Kids

    Hej,

    Jag har lite frågor angående Eskimo Kids.
    Jag har läst i många trådar här på FL att detta kan hjälpa mot sömnproblem. Vår son är snart 13 månader och sover fortfarande inte bra (vi har bra rutiner, uteslutit allergier och går för närvarande hos spädbarnsteam på BUP för att få hjälp, men än så länge ser vi ingen förbättring, eller åtminstone inte som känns bra nog).
    Så vi är beredda att testa mycket, men på något sätt så känns det ändå så fel att ge kosttillskott till ett så litet barn. Det jag egentligen vill veta är givetvis om det kan var skadligt på något sätt. Det säljs ju på apoteket och de sa att det var ok till så här små barn, men jag känner mig ändå osäker.
    Så jag undrar om du har några rekommendationer/åsikter/erfarenheter när det gäller omega3-tillskott till små barn.
    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Eskimo Kids
  • Valkyria75

    Glömde också att fråga vad man bör göra med D-dropparna om man nu ger Eskimo Kids till sitt barn. Enligt innehållsförteckningen innehåller det redan 100% av dagsbehovet av D-droppar, så bör man i så fall sluta med de vanliga D-dropparna?

  • BVCsköterska Carmen

    Hej!
    Har inte några glasklara svar om detta ,  dock är användning av Omega3 fetter till spädbarn och om det hjälper mot sömnproblem  inget som är beprövat eller på något sätt rekommenderas.
    Prata med din kontakt på BUP om detta ochså!

    Barn skall EJ ha dubbel dos av D-droppar

    Mvh
    Carmen

Svar på tråden Eskimo Kids