• Svar på tråden Ella i Jamaica 2011 :)
  • move

    Gud kommer att ingripa och ge alla dom som stått ut och trott på honom oavsett ett paradis att leva i. Dom som snackar skit om Gud och är hatiska får stå sitt kast och fortsätta leva med djävulen... (Möjligen leva kvar i denna hatiska värld)...  Du kan inte hindra vatten från att vara vått, det är bara så det är skapat.... 

  • move
    Alvi skrev 2012-01-18 13:41:07 följande:
    Aha. Då har vi förklaringen till varför då låter så sjukt fokuserad och respektingivande.
    Jag är sådär mot alla som behandlar mig med respekt oavsett...

    Skulle faktum att man är fokuserad och respekt-givande vara ett problem? 

    Helt sjukt att inte alla beter sig så, hela tiden... Men det är deras val, dom drabbas av konsekvenserna av deras handlingar. Så det är deras egna fel att dom inte mår bra. Det kommer en dag i allas liv då dom inser att det spelar ingen roll hur mycket saker du än har, för har du inte kärlek är du inte lycklig...

    U see me? :P 
  • ModestyB

    Varför vill då över halva befolkningen flytta från Jamaica? Varför krävs visum när en Jamaican vill åka på semester, även till dom andra fattiga länderna i centralamerika?

    Nej du, det är ingen som förstår dig, därför att du förminskar och fördummar en befolkning som lider. Du trivialiserar deras problem. Dom gör det för sin överlevnad. Du gör det för att du är ignorant. Enorm skillnad.

  • jaghopparhögt
    ModestyB skrev 2012-01-18 16:34:47 följande:
    Varför vill då över halva befolkningen flytta från Jamaica? Varför krävs visum när en Jamaican vill åka på semester, även till dom andra fattiga länderna i centralamerika?

    Nej du, det är ingen som förstår dig, därför att du förminskar och fördummar en befolkning som lider. Du trivialiserar deras problem. Dom gör det för sin överlevnad. Du gör det för att du är ignorant. Enorm skillnad.
    Precis, vit svensk flicka med medborgarskap i trygga Sverige och fickan full med pengar åker till Jamaica på semester. Inte konstigt att det blir trevligt då.
  • move
    ModestyB skrev 2012-01-18 16:34:47 följande:
    Varför vill då över halva befolkningen flytta från Jamaica? Varför krävs visum när en Jamaican vill åka på semester, även till dom andra fattiga länderna i centralamerika?

    Nej du, det är ingen som förstår dig, därför att du förminskar och fördummar en befolkning som lider. Du trivialiserar deras problem. Dom gör det för sin överlevnad. Du gör det för att du är ignorant. Enorm skillnad.
    Majoriteten av mina vänner från Jamaica vill INTE flytta. Men givetvis att dom som inte har jobb eller inkomst vill flytta till ett ställe där dom kan få mat! Hur dum är du egentligen? Varför krävs det visum då en Svensk ska åka till USA?

    Herre gud vad du är ointelligent.  Vem säger att jag inte förstår att det kan vara tufft att bo i ett ghetto?
    Vem säger att jag inte förstår att dom tvingas gå igenom fler hemsk-heter än här?

    As a matter of fact så har jag sagt här att dom tvingas gå igenom mer hemsk-heter än vi, men dom är lyckligare.

    Det har inget med ens o intelligens att göra.

    Jasså, du du antar att jag är ignorant för att jag älskar Kingston, din intelligens får mig härmed att sluta prata med dig..
  • move
    071001 skrev 2012-01-18 16:40:18 följande:
    Jag kan förresten inte se videon ts?
    Nej det är en länk till min blogg i ts, där har jag satt upp videon, under a video of me in jamaica :)...
  • move
    jaghopparhögt skrev 2012-01-18 16:37:34 följande:
    Precis, vit svensk flicka med medborgarskap i trygga Sverige och fickan full med pengar åker till Jamaica på semester. Inte konstigt att det blir trevligt då.
    Jag åker inte till hotell, jag bor med Jamaicaner. Jag har inte haft mycket pengar med mig till Jamaica, jag äter mer sällan än vissa som bor där. Då jag vart i ghetton, dricker jag en bag juice som dom andra där. Eller äter lite kex. Jag går inte ut på krogen vare sig här eller där, dom går ut mer ofta. Jag går inte på stan och shoppar, jag chillar med mina kompisar i olika ghetton...
  • move
    Lajkie skrev 2012-01-19 22:37:33 följande:
    Men fy vad pinsam du är
    Ja, för jag trivs med att göra vad jag vill, jag skiter i dom andra med o intelligenta åsikter, eftersom att jag vet. Men det har nu gått, jag vet inte hur länge, då dom har trott att jag är en svensk blåst flicka som dom själva. Så därför berättade jag hur det egentligen ligger till. Men jag förväntar mig inte att ni förstår ändå. Ni är ju som svenskar är...
  • jaghopparhögt
    move skrev 2012-01-19 22:34:06 följande:
    Jag åker inte till hotell, jag bor med Jamaicaner. Jag har inte haft mycket pengar med mig till Jamaica, jag äter mer sällan än vissa som bor där. Då jag vart i ghetton, dricker jag en bag juice som dom andra där. Eller äter lite kex. Jag går inte ut på krogen vare sig här eller där, dom går ut mer ofta. Jag går inte på stan och shoppar, jag chillar med mina kompisar i olika ghetton...
    Men du har alltid valet att åka hem till tryggheten när du tröttnar.
  • move
    Lajkie skrev 2012-01-19 22:37:33 följande:
    Men fy vad pinsam du är
    Och jag förstår att det där var "ett skämt", men jag gillar inte när någon skämtar om mitt land... Ni kan skämta på om mig, med lämna Jamaica ifred. Människor som dom som inte kan tänka själva har inget att göra i Jamaica. Eller dom kan väl åka till turistorter och sola och bada och shoppa, men åk inte till Kingston. Där bor mina vänner, och om du är blåst har inget annat än dina pengar något där att göra...
  • move
    jaghopparhögt skrev 2012-01-19 22:43:18 följande:
    Men du har alltid valet att åka hem till tryggheten när du tröttnar.
    Lol, man måste ha en tillbaka-biljett att visa upp innan man får komma in i Jamaica, men jag sket i att åka hem på den, för att jag ville stanna längre... Men jag förstår vad du menar, efter några månader är det skönt att komma tillbaka till Sverige, men BARA pga att vägarna är bättre/ det är inte så kokhett då du promenerar runt/ du har ditt hus här, med alla dina saker. Om jag fick välja skulle jag hellre bo i Jamaica. Människorna där är  lyckliga, människor här är bittra.

    Det spelar ingen roll om jag inte hade mat där, för att alla hjälper varandra för att må bra tillsammans. Ni är sjuka faktiskt som tror att välfärd skapar lycka. Kärlek är det som skapar lycka.
  • 1022
    move skrev 2012-01-19 22:52:32 följande:
    Lol, man måste ha en tillbaka-biljett att visa upp innan man får komma in i Jamaica, men jag sket i att åka hem på den, för att jag ville stanna längre... Men jag förstår vad du menar, efter några månader är det skönt att komma tillbaka till Sverige, men BARA pga att vägarna är bättre/ det är inte så kokhett då du promenerar runt/ du har ditt hus här, med alla dina saker. Om jag fick välja skulle jag hellre bo i Jamaica. Människorna där är  lyckliga, människor här är bittra.

    Det spelar ingen roll om jag inte hade mat där, för att alla hjälper varandra för att må bra tillsammans. Ni är sjuka faktiskt som tror att välfärd skapar lycka. Kärlek är det som skapar lycka.
    Kärlek lagar inga hål i tänderna eller byter ett organ, kärlek botar inga sjukdomar och ger ej mat på bordet.

    Och jag vet inte vart du kommer ifrån men där jag bor så upplever jag inte att människor är bittra! Hur tycker du att det verkar i Svenska "Ghetton"? Är det mycket kärlek där?
Svar på tråden Ella i Jamaica 2011 :)