• Sommar08

    Hjälp !! Hur gör ni

    Hej Blir tokig här hemma på att aldrig få vara på toan i fred !! Fler som har det problemet ? Varje gång jag går in på toa så är det alltid minst 2 som skall med in och ber jag dom gå ut så är Dom akut kisse nödiga och då kommer dom andra med så snart är alla små inne på toan Skall tillägga att toan är liten så med pottor mm är det inte mycket plats kvar för en hel hög 3 åringar Har provat att låsa men då hänger dom på dörren och ropar eller änn värre det blir tyst ! Alla med Många vet att när det är tyst så är det förenat med livs fars ! Jösses vad jag vill kissa i fred !!! ;)

  • Svar på tråden Hjälp !! Hur gör ni
  • Celadon

    Haha!

    Jag har inget konstruktivt att komma med, mina tvillingar är bara ett halvår, så jag är inte där än, men det var ett roligt inlägg. Något att se fram emot...

  • Sommar08

    Ha ha ja roligt. Är det allt men med en toa på 1,5 meter *1,5 meter och 4 treåringar ;) så är det inte mycket plats kvar ;) Så ibland känner man sig lite klastrofobisk ;) minst sagt Lycka till i framtiden med dina små hjärtan :)

  • Betingjärp

    Haha:) jag har dock bara en som springer efter mig på toa. Och nästan varje gång kg ska in där så blir hon jättejätteakut kissnödig;)

    Hon är ju bara en så hon ger upp ganska fort om hon hänger på handtaget:) men FYRA st.. Jisses haha.. Dom triggar säkert upp varandra:)

    Är det fyrlingar?:D

  • Sommar08

    Japp det kan man lungt säga att dom gör och just nu så är dom så där Mysigt treåriga . Super glada mysiga ena stunden och jätte arga nästa ;)' Funderar på ätt ställa pottorna utan för dörren på en matta och sätta en grind till toan ;) får se hur desperat man blir :)

  • Celadon

    Jäklar, fyra!! Phew. Förstår att kissa ensam är en ljuv dröm

    Lätt klaustrofobi kan jag tänka mig, ja.
    Men om de är 3 år borde ju det mista sin lockelse att hänga med överallt snart. Min 4-åring är så stor, så stor, det är helt ointressant att följa med på toa numera.

  • Sommar08

    Hej låter underbart väntar med spänning ;) tänk vilken dröm att få gå på toan i fred ;) Det blir ju bättre känner jag oftast är det en eller två men ber man dom gå så kommer resten med men får väl nöja med att bara halva skaran är Med :) bättre än 4 i alla fall man skall vara glad för det lilla ;)

  • Celadon

    Haha! Flockbeteende liksom, kombinerat med att göra tvärtemot det man säger. Svår nöt att knäcka... Om du ber de övriga komma in kanske alla går ut istället?

  • Sommar08

    Haha den var bra :) det måste jag bara prova :) " nu måste alla gå med mamma på toa " haha kanske fungerar det fungerar ju alltid annars nät Man säger att man måste ;) ............................................................ Men jag bara älskar helgerna då är Mannen hemma och man kan smitta ner till den stors toan ditt dom små Inte kan komma än ;) tackar vet jag trapp grindar :)

  • Celadon

    Mmmm, smita är faktiskt bästa grejen. Bara en liten stund... Mina är i bra åldrar för det - de små kan inte ta sig runt själva och den stora kan sköta sig själv. Så jag kan sätta tvillingarna i sina babysitters (om de är på bra humör förstås) när den stora är upptagen med någon lek och så gömma mig i ett annat rum och andas i några minuter.

    Att ha flera våningar verkar ju helt idealiskt ur smitperspektiv!

  • fröken skywalker

    Locka in dem i duschkabinen med lite godis. När väl alla är inne, dra igen dörrarna och "regla" gärna utifrån med någon typ av buntband. Glöm för alldel inte att slå av huvudkranen för vatten innan...Flört

    Stoppa i öronproppar, ta fram en bra tidning och njut!

  • Sommar08

    Haha ja duschen tror jag att jag hoppar över :) men att smita ut en stund kan man ju försöka men att lämna våningen vågar jag inte då har jag noll koll om två kan ställs till det så kan 4 göra det dubbelt Upp ;) väldigt på hittiga :) Och smyga är svår Då toan på denna våningen mitt i allt så är det alltid någon som Ser när jag smitter iväg ;)

  • Little Ms Chatterbox

    Jag brukade leka knackleken. Om de stod utanför så knackade jag på toadörren och frågade om de kunde göra samma sak. För mig var det lugnare att de knackade än att ha dom ryckandes i dörren och Maaaammaaa, var är duuuu? Jag vill iiiin. Jag brukade knacka högt upp på dörren och långt ner, gissa vem det var som knackade tillbaka och sånt så det var jag som styrde situationen.
    Och om man sa: Nä nu ska jag gå och kissa, är det någon som också är kissenödig? Då fick de kissa innan mig sen så var det lugnare för mig efter den stunden.
    Med risk för att någon bajsade och någon annan blötte ner hela golvet och en tredje klämde fingrarna i dörren och någon hann kissa på hallgolvet och hundra andra saker som man ska hinna ta hand om innan man själv får kissa eller rent av kissar på sig

    Ibland funderade jag på trappgrind in till toa, då får man vara i fred, även om de kan stå där och hänga.  

    Vi har ett tvillingpar och en tjej som är ett år äldre, (har en son också men han var 5 år när tvillingarna kom så han skötte sig själv på ett annat sätt) Nu är tvillingarna 4½ år, ja jösses vad tiden går fort!!!


  • Sommar08

    Å tack så jätte mycket little ms för dom toppen ider :) Dom som bara har ett barn förstår sällan mitt problem säger det är väll bara att ta med dom . Men ibland vill man bara kunna kissa i fred :) Tack en än gång för tipsen :)

  • Sommar08

    Idag har vi knackat för fullt här hemma :) första reaktionen var " vad gör du mamma" så sa jag gissa vem jag är och så var det igånjag sa ho ho och alla skrattar för fullt och ropar men mamma du är tomten och så fortsatte det ingen trängsel på toan i alla fall ;) tusen tack för tipset ;) guld värt specielt när dom två stora har kompisar hemma pinsamt att mamma kissat Med dörren öppen ;)

  • Little Ms Chatterbox
    Sommar08 skrev 2012-02-17 15:27:21 följande:
    Idag har vi knackat för fullt här hemma :) första reaktionen var " vad gör du mamma" så sa jag gissa vem jag är och så var det igånjag sa ho ho och alla skrattar för fullt och ropar men mamma du är tomten och så fortsatte det ingen trängsel på toan i alla fall ;) tusen tack för tipset ;) guld värt specielt när dom två stora har kompisar hemma pinsamt att mamma kissat Med dörren öppen ;)

    Alltid kul att kunna hjälpa till
    Hoppas det håller sig riktigt länge att det är kul att knacka istället för att trängas där inne. 
Svar på tråden Hjälp !! Hur gör ni