• Gabbiliten

    Vad ska jag vänta mig efter operation?

    Hej.
    Jag skulle bli glad om jag kunde få byta lite tankar och funderingar med er andra som har gått igenom samma sak.

    Jag blev ganska akut opererad med titthålsoperation i fredags kväll.
    Dom hittade graviditeten i vänster äggledare och den togs bort.
    Op hade gått bra och jag fick åka hem kvällen efter.

    Så nu har det ju gått ca 3 dagar efter och jag börjar känna mig bättre och piggare.
    Men nu har jag börjat blöda ganska mycket istället. Är det normalt?
    Och isf hur länge kan jag räkna med att göra det?
    Är det något mer jag ska räkna med att det kommer komma efter?

    så ni som gått igenom samma sak snälla svara. Jag blir så himla orolig av allt detta!
    Kram

  • Svar på tråden Vad ska jag vänta mig efter operation?
  • sweetness91

    jag opererade bort höger äggledare för ca 8 månader sen .. du behöver inte vara orolig för att det hände mig samma sak .. jag blödde under två veckor ,, men det blir mindre blod till slut. Jag blev gravid igen efter 4 månader och allt funkar bra ,, 

    Jag förstår hur det känns att  uppleva detta .. jag mådde ganska dåligt ett tag .. men sen blev det bättre. 
    Jag hoppas att du inte tänker på det så mycket för att då kommer du klara dig bättre :D

    kram  

  • Pemberly

    Jag hade ett utomkvedshavandeskap 2008. Det är normalt att blöda efteråt. För mig stramade det i magen när jag gick ett tag efteråt. Det jobbigaste för min del var inte det fysiska utan det psykiska. Det kändes riktigt jobbigt ibland. Men det blir bättre med tiden. Jag lyckades inte bli gravid på egen hand efteråt, men fick en son med hjälp av ivf 2 år efter operationen. 

Svar på tråden Vad ska jag vänta mig efter operation?